Sökning: "Moa Persson"
Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden Moa Persson.
16. Med vilken blick skådas barnet? : En kvantitativ enkätstudie om barnsyn bland yrkesverksamma förskollärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Det övergripande syftet med studien är att ta reda på i vilken utsträckning yrkesverksamma förskollärare resonerar kring sin barnsyn, hur ofta de reflekterar om barnsyn i arbetslaget samt om de erbjuds kompetensutveckling. Metoden som används är kvantitativ och datainsamlingen sker med hjälp av enkät i tre facebookgrupper. LÄS MER
17. Förskrivning av hjälpmedel – Arbetsterapeuters tillämpning av förskrivningsprocessen i hemsjukvården : En kvantitativ enkätstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
18. Kommunikationsproblem mellan arkitekter och konstruktörer vid projektering av flervåningshus av trä- och betongstomme
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, ByggnadsteknikSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify communication problems in the planning process between the architect and the structural engineers in building framework of wood and concrete structures in multi-storey buildnings and investigate the causes of these problems. Wooden frames in multi-storey buildings is on rising and challenges the dominant concrete frames. LÄS MER
19. ”Texten har tre ord som saknar dubbelteckning, hittar du dem?” : En studie av hur lärare säger sig ge och uppleva framåtsyftande återkoppling på elevtexter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how teachers say they give and perceive forward-looking feedback (feedforward) on pupils’ texts in grades three and four. To collect material for this purpose, semi-structured interviews were conducted with six teachers in the early years of compulsory school. LÄS MER
20. The PedaGoGo. Teaching children computer programming
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : The aim of this report is to describe the development a programmable physical toy, designed to teach children, aged ten to twelve, computer programming concepts. As technology and computers play an increasingly large role in our society, the desire to teach young minds programming is growing. LÄS MER