Sökning: "Motivation skrivning"

Visar resultat 21 - 25 av 41 uppsatser innehållade orden Motivation skrivning.

  1. 21. Den tidiga läs- och skrivinlärningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Johanna Hultgren; [2017]
    Nyckelord :Early grades teaching; motivation; reading; writing;

    Sammanfattning : Johanna Hultgren (2017): Den tidiga läs- och skrivinlärningen. (The early learning in reading and writing). Independent Project, Swedish, Specialisation in Early Years Teaching and Grades f-3, Basic Course, 15 Credits. School of Humanities, Education and Social Sciences. LÄS MER

  2. 22. Skrivinlärning för elever i skrivsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Annelie Sjöroos; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Enligt Ingvar Lundberg finns det fem dimensioner som bör uppfyllas i ordning för att man skall kunna vara en god skrivare. Dessa fem dimensioner har han delat in i; stavning, meningsbyggnad och text, funktionell skrivning, skapande skrivning och intresse och motivation. LÄS MER

  3. 23. Läs- och skrivutveckling med hjälp av digitalaverktyg : En kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Lovisa Andreasson; Caroline Skogström; [2017]
    Nyckelord :Läs- och skriv utveckling; digitala verktyg; IKT;

    Sammanfattning : I läraryrket är det av stor vikt att en väl fungerande läs- och skrivutveckling upprätthålls. Inlärningen sker på olika vis och därför är det positivt att lärare hittar olika verktyg och metoder för att utmana eleverna att utveckla sin läs- och skrivning. Lärares engagemang och kompetens inom området skiljer sig dock. LÄS MER

  4. 24. iPad och appar för lärande En kvalitativ studie om åtta speciallärares och specialpedagogers erfarenheter och åsikter om iPad och appar i undervisningen av elever med läs- och skrivsvårigheter

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Jeanette Carlsson; Ulrica Thorslund; [2016-05-19]
    Nyckelord :iPad; appar; digitala verktyg; läs- och skrivsvårigheter;

    Sammanfattning : Syfte: Ett syfte med studien är att undersöka speciallärares och specialpedagogers erfarenheter och åsikter om användning av iPad och appar i undervisningen av elever med läs- och skrivsvårigheter. Ett annat syfte är att undersöka om pedagogerna anser att denna undervisning leder till någon utveckling för eleverna samt om den ökar elevernas motivation och stärker deras självförtroende. LÄS MER

  5. 25. Menar du med penna eller dator? : En litteraturstudie om hur datorer påverkar elevers skrivutveckling

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Övrig skolnära forskning; Högskolan i Jönköping/Läs & skriv

    Författare :Sara Nordquist; Malin Johansson; [2016]
    Nyckelord :students writing skills; computer-based instruction; student computers; writing; motivation; elevers skrivutveckling; datorbaserad undervisning; elevdatorer; handstil; motivation;

    Sammanfattning : Skrivning är en central del av undervisningen för elever i årskurs 4–6. Under vår verksamhetsförlagda utbildning har vi märkt att elevers attityder till skrivande ser olika ut beroende på om texten skrivs för hand eller på dator. LÄS MER