Sökning: "Multilingual classrooms"

Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden Multilingual classrooms.

  1. 21. Code-Switching in the Upper Secondary School EFL Classroom in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Moa Torvaldsdotter; [2020]
    Nyckelord :Code-switching; English language teaching; Multilingual classrooms; Upper secondary education;

    Sammanfattning : Code-switching has been shown to be beneficial for students’ language learning and forstrengthening their identities. Despite this, it can be interpreted that code-switching isnot encouraged in the syllabus for English in upper secondary school in Sweden. LÄS MER

  2. 22. Cross-Linguistic Influence in the Acquisition of English as a Third Language. The State of the Art

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Leila Geljana; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This is a review of the literature from the past ten years about cross-linguistic influence (CLI), focusing on grammar, in the acquisition of English as a third language of secondary school learners. Currently, EFL classrooms around the world are experiencing increased linguistic diversity. LÄS MER

  3. 23. Läsläxa i ämnet svenska för flerspråkiga elever

    M1-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Svatava Nigutova; Anastasia Teterina; [2019]
    Nyckelord :literacity; empowerment; homework; parent involvement; translanguaging; litteracitet; empowerment; läxor; föräldrar i skolan; translanguaging;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen är en del av pilotprojektet ”Läsläxa i ämnet svenska för flerspråkiga elever”. Projektet tar avstamp i forskning om läsning på ett andraspråk, inkluderande och flerkulturell undervisning samt samverkan mellan hem och skola kring läsläxor. LÄS MER

  4. 24. Teacher and Teacher Student Beliefs on Using Code-Switching in EFL Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Beatrice Gustavsson; Anastasia Karakitsos; [2019]
    Nyckelord :Code-switching; Teacher beliefs; Multilingual classrooms; Multilingual strategies; Multilingualism; Plurilingualism; EFL teaching; Teacher student beliefs;

    Sammanfattning : This study explores teacher student and in-service teacher beliefs about using code-switching in the English language classroom. Language classrooms have long adopted amonolingual approach. LÄS MER

  5. 25. Transspråkande på SFI : En kvalitativ studie om lärares och elevers användning av sina språkliga repertoarer

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Gianluca Ruesta Tirado; [2019]
    Nyckelord :sfi; svenska som andraspråk; translanguaging;

    Sammanfattning : Swedish for Immigrants (SFI) is a study program provided by Swedish municipalities to those who are resident in the country, above the age of 16 and in need to acquire basic skills in the Swedish language. Through this course, students are expected to develop their language knowledge to a level that allows them to participate actively in society as well as communicate freely at work or in other educational environments. LÄS MER