Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. "Konflikter bidrar till en levande verksamhet" : En kvalitativ studie om ledarskapets inverkan vid konflikthantering i privat och offentlig äldreomsorg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Natalie Eriksson; My Stoltz; [2015]
    Nyckelord :Manager; leader; leadership; role; conflict; conflict management; private elderly care; public elderly care.; Chef; ledare; ledarskap; roll; konflikt; konflikthantering; privat äldreomsorg; offentlig äldreomsorg.;

    Sammanfattning : This study is based on interviews with four managers in public elderly care and four managers in private elderly care. The aim of this paper is to examine how these managers are experiencing their leadership in relation to conflict management, and if the managers leadership differs depending on private or public elderly care. LÄS MER

  2. 12. Slow Fashion and how it is beeing communicated-the role of storytelling in engaging consumers in slow fashion

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JENNY ERIKSSON; NATALIE KARLSSON; [2014]
    Nyckelord :Ideology; Slow Fashion; Communication; Storytelling; Engagement; Meaning; Conscious Fashion Consumption;

    Sammanfattning : Background: The fashion industry today is one of constant and unceasing change. It is a segment of materialism, characterised by fast-paced and outsourced production, cost pressed profit structures, and never ending designs and trends. LÄS MER

  3. 13. När reklam och journalistik vävs samman : En studie om hur textreklam i svenska tjejtidningar har förändrats under ett decennium

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Natalie Demirian; Ida Eriksson; [2013]
    Nyckelord :etik; journalistik; Pressens textreklamkommitté; Spelregler för press; radio och tv; textreklam; tjejtidningar.;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om hur textreklam kommer till uttryck i svenska tjejtidningar och hur textreklam har förändrats under ett decennium. Vi har analyserat 25 nummer av tjejtidningarna Veckorevyn och Solo från år 2002 och 2012. Totalt har 953 texter analyserats. LÄS MER