Sökning: "Nilsson Olle"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Nilsson Olle.
1. Vidskepelse som social konformitet i Pehr Stenbergs Levernesbeskrivning 1758–1807
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
2. The First Date: an Investor Pitch
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research question: What investment criteria in a pitch do managers of venture capital firms assess and how does the information presented in the pitch affect their decision-making? Purpose: To examine and contextualize what investment criteria venture capitalists assess in the different levels of a pitch and analyze the effect of the information presented in the pitch on their decision-making. Methodology: A qualitative multiple case study with specific sampling. LÄS MER
3. Polisstudenters syn på mötet mellan polis och narkotikabrukare : - En kvalitativ intervjustudie med polisstudenter på Malmö universitet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Polisutbildningen i Sverige formas delvis utifrån ett ideal av polisyrket där den även är tänkt att förebygga ett alltför autonomt perspektiv på yrkesrollen. I föreliggande studie lades fokus på vilka faktorer polisstudenter anser ha störst inverkan på mötet mellan polis och narkotikabrukare samt vilket utfall mötet kan tänkas ha. LÄS MER
4. Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr – en experimentell studie om sociala och personliga motiv bakom lyxkonsumtion Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Olle Grönvall, Emilia Nilsson Mörnstam, Ebba Sandvig Handledare: Johan Gromark Nyckelord: inre motiv, yttre motiv, marknadsföringsbudskap, lyxvarumärken, konsumtion Syfte: Syftet med studien är att genom ett experiment undersöka huruvida sociala eller personliga motiv ligger bakom konsumtion av lyxprodukter samt effekten av marknadsföringsbudskap. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk är utformat för att analysera samt bekräfta eller förkasta studiens två hypoteser. LÄS MER
5. Tillit till chatbottar : En studie om tillit inom kundservice
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Artificiell intelligens inom kundtjänst blir allt vanligare med chatbottarnas framfart. Företagen använder sig allt mer av chatbottar för att hantera sina konsumenters ärenden vilket ställer höga krav på en bra implementation av ny teknik för att kunderna ska ta till sig denna. LÄS MER