Sökning: "Nyanlända matematikundervisning"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden Nyanlända matematikundervisning.
6. Matematikundervisning för nyanlända elever : Matematiklärares utmaningar i undervisning för nyanlända elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Arbetet handlar om matematikundervisning för nyanlända elever. Syftet med studien är att undersöka vilka utmaningar, som enligt matematikläraren uppstår under undervisningen av nyanlända elever och vilka språkliga resurser som finns att tillgå och kan användas samt de kunskapsmässiga potentialer som dessa resurser skapar för nyanlända elevers lärande. LÄS MER
7. Matematiklärare resonerar om nyanlända elevers svårigheter i matematik : Undervisning i grundskolan åk 4-6 en komplex situation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Den här studiens syfte är att belysa hur lärare undervisar nyanlända elever med annan språkbakgrund än svenska i matematikundervisningen med fokus på nyanlända.Jag har genomfört en kvalitativ intervjustudie i form av djupintervjuer med tre ämneslärare i matematik på grundskolan, mellanstadiet. LÄS MER
8. Matematikundervisning med nyanlända : Framgångar och hinder i undervisningen på gymnasiet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med studien var att analysera lärarnas beskrivningar av sitt arbete med nyanlända elever i matematik på gymnasiet för att identifiera möjligheter och hinder för lärande i matematik. Oftast är det ämnet matematik som gör att eleverna inte får en behörighet till att kunna fullfölja sin utbildning och uppnå gymnasieexamen. LÄS MER
9. Matematikundervisning med nyanlända : Framgångar och hinder i undervisningen på gymnasiet
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att analysera lärarnas beskrivningar av sitt arbete med nyanlända elever i matematik på gymnasiet för att identifiera möjligheter och hinder för lärande i matematik. Oftast är det ämnet matematik som gör att eleverna inte får en behörighet till att kunna fullfölja sin utbildning och uppnå gymnasieexamen. LÄS MER
10. Matematiska svårigheter hos de nyanlända eleverna : En kvalitativ studie om lärarnas arbetssätt och erfarenheter kring nyanlända elevers svårigheter i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie berör lärares uppfattningar om nyanlända elevers matematiska svårigheter i årskurs 1–3. Flera nyanlända elever börjar i den svenska skolan, vissa av dem har skolbakgrund och vissa saknar det. Oavsett vilket är det skolans och lärarens plikt att handleda och stötta eleverna i deras studier. LÄS MER