Sökning: "Olika mässor"
Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade orden Olika mässor.
6. Maskinsäker tillämpning : En likhetsgranskning mellan två säkerhetslösningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för elektronikkonstruktionSammanfattning : Företag med en produktportfölj inriktad mot maskinsäkerhet har ett stort behov av att kunna visa upp produkterna i en integrerad helhetslösning. Men det ställer då också krav på att kunna vägleda och utbilda kunderna inom området maskinsäkerhet. LÄS MER
7. Den digitala teknologins integrering i trendsökningsprocessen : i fristående butiker.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagens samhälle har det blivit svårare för företagen att vara uppdaterade i de snabbt växlande trenderna. Därmed kunna möta kundernas behov här har den digitala teknologin fått en allt större inverkan. LÄS MER
8. Från serendipitet till sökning : En kvalitativ studie av serieskapares informationsbeteende
Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: En grupp vars informationsbeteenden (IB) inte studerats utförligt är utövare av konstnärliga yrken. I synnerhet saknas djupare kunskap om hur relationen mellan deras IB och deras arbetsprocess ser ut. Indikationer finns på att IB skiljer sig mellan olika underkategorier av utövare. LÄS MER
9. Konceptutveckling av transportlösning för kaffeutrustning till event
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This thesis is done during the spring semester 2016 for the Bachelor of Science in Innovation and Design programme at Karlstad University. The mission of the thesis was provided by the company 3TEMP AB in Arvika. In order to serve large quantities of coffee at big events, festivals and fairs a powerful coffee machine is required. LÄS MER
10. Småföretags Kommunikationskanaler : till externa resurser
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Livskraftiga företag har en förmåga att använda sig av externa resurser för att kunna lösa sina problem där de interna resurserna inte är tillräckliga. Småföretag har inte möjlighet att ha alla resurser själva utan måste specialisera sig för att kunna bli mer konkurrenskraftiga i en ständigt ändrande omvärld. LÄS MER