Sökning: "inköp i butik"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden inköp i butik.
1. Återförsäljarens mixed branding strategier : Beslutsfattande vid exponering av lyxvarumärken i fysisk butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien har med en kvalitativ ansats analyserat och diskuterat återförsäljarens beslutsfattande vid exponering och marknadsföring av lyxvarumärken, inom ramen för mixed branding strategier. Studiens syfte har grundat sig på att utforska tillvägagångssättet, hur återförsäljare tillämpar marknadsföringsstrategier och riktlinjer, samt återförsäljarens ansvar vid exponering och marknadsföring i fysisk butik. LÄS MER
2. AR Shopping List : Exploring the Design Space of Smart Glasses to Allow Real-time Recording with Multiple Input Formats
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : It is widely considered that in-store shopping is a repetitive yet vital activity in human life. People are accustomed to making shopping lists on a piece of paper or on their mobile phones, or more commonly, memorizing the list in their minds. LÄS MER
3. Tillfällig varubrist i dagligvaruhandeln : Bibehållen kundnöjdhet genom kundfokuserat agerande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Varubrist i dagligvaruhandeln har kommit att bli en allt vanligare företeelse som kan skapa problem för såväl butik som konsument. Problematiken har aktualiserats de senaste åren med oförutsedda externa världshändelser, exempelvis Covid-19 pandemin och kriget i Ukraina, vilka har orsakat produktionsproblem samt leveransstörningar. LÄS MER
4. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER
5. E-handel eller fysisk butik – vad påverkar konsumenternas val? En studie kring konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med denna avhandling är att undersöka hur respondenterna från fem strukturerade intervjuer och har förändrat sin syn på konsumentbeteende, som ett resultat av utvecklingen av e-handel, med fokus på detaljhandel och konsumenthandel. Avhandlingen undersöker hur och om den förändrade synen har påverkat e-handeln med kläder och skor. LÄS MER