Sökning: "Online spelande"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Online spelande.

  1. 1. Adapting to Change: How COVID-19 Shaped Online Consumer Behavior A comparative study between the United Kingdom and Sweden aimed at analysing consumption variations in online shopping and online gambling.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Mimmi Bergström; Tuba Tezcan; [2023-07-21]
    Nyckelord :COVID-19; Restrictions; Online gambling; Online shopping; Consumption behaviour; Consumer theory; Substitution effect; Income effect; Relative price; OLS-regression;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the impact of the COVID-19 pandemic on online shopping and online gambling, as well as the differences between Sweden and the United Kingdom. Both social isolation and online consumption habits have been significantly impacted by the pandemic. LÄS MER

  2. 2. Bortom skärmen : En undersökning kring förebyggandet av toxicitet och främjandet av goda sociala interaktioner i online-spelmiljöer.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Elliot Klemming; [2023]
    Nyckelord :online-gaming; online toxicity; socialization online; socializing due to gaming; online harassment;

    Sammanfattning : This paper examines social aspects of computer and video gaming, includingplayers' perceptions of socialization surrounding gaming, its importance to theplayers, as well as factors that can lead to bad behavior online. In addition, adesign process based on the research results is showcased. LÄS MER

  3. 3. "Är det ett bra socialt umgänge så mår man bra av det" : En kvalitativ uppsats om ungdomars sociala relationer i online gaming och dess betydelse för den psykiska hälsan.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Lisa Rosén Larsson; Cornelia Tedenljung; [2023]
    Nyckelord :Online gaming; Psykisk hälsa; Sociala relationer; Ungdomar; Upplevelser;

    Sammanfattning : Sociala relationer har en betydande roll för den psykiska hälsan. Idag är det populärt bland ungdomar att ha sociala relationer online vilket sker bland annat via online gaming. LÄS MER

  4. 4. ”Gaming now officially a disease! Hide yo kids”. En netnografisk studie av Reddit-användares syn på gamingberoende och problematiskt spelande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Saga Lundhgren; Jessica Gottfridsson; [2023]
    Nyckelord :gamingberoende; problematiskt spelande; Reddit; netnografi; socialkonstruktivism; sociala problem gaming addiction; problematic gaming; netnograpfy; social constructivism; social problems; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to illustrate the phenomena of gaming addiction and problematic gaming. In order to achieve this, we have examined how people on the internet forum Reddit comprehend gaming addiction and problematic gaming, and how they construct gaming as a social problem/nonproblem. LÄS MER

  5. 5. Game-Agnostic Asset Loading Order Using Static Code Analysis

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Anton Åsbrink; Jacob Andersson; [2022]
    Nyckelord :Game-agnostic; load order; static code analysis; Spel agnostisk; laddnings ordning; statisk kod analys;

    Sammanfattning : Background. User retention is important in the online sphere, especially within gaming. Utilising browser gaming websites to host games helps smaller studios and solo developers reach out to a larger audience. LÄS MER