Sökning: "Online spelande"
Visar resultat 16 - 20 av 38 uppsatser innehållade orden Online spelande.
16. ”Spelen är ju typ alltid på engelska…” : Elevers medvetenhet om MMO-spels påverkan på engelskkunskaper
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka elevers uppfattningar om Massive Multiplayer Online-spels (MMO-spel) inverkan på engelskkunskaper. Studien, likt tidigare forskning inom om-rådet, grundar sig i ett sociokulturellt perspektiv. En kvalitativ metod i form av semistruk-turerade intervjuer har använts för att intervjua deltagare i årskurs 6. LÄS MER
17. “Utan onlinevänner hade jag antagligen varit död” : En studie om via vilka plattformar och aktiviteter nya vänner möts på nätet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Vänner möts inte längre bara på fysiska platser utan även online på olika typer av plattformar. Denna studie utforskar var onlinevänner träffas, i vilka aktiviteter de umgås, hur frekvent onlinevännerna umgås samt hur många onlinevänner som även träffas offline. LÄS MER
18. Den lyckliga vinnaren : Så gestaltas spelande för pengar i svensk kvällspress
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine in which way two Swedish tabloid newspapers, Aftonbladet and Expressen, most commonly frame gambling in the news coverage on their websites in a time when research reveals that it has become increasingly harder to determine what is journalistic material and what is advertisement. At the same time, gambling companies have taken over a large part of the advertising space at Swedish tabloid websites. LÄS MER
19. SPELVANOR I RELATION TILL TRIVSEL I SKOLAN, SKOLK OCH HÄLSA : En populationsbaserad studie bland ungdomar i Västmanland
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Background; It is important from a public health perspective to gain a greater understanding of young people's daily lives, their living conditions and lifestyles to promote for a healthy future. Today is online gaming a large part of young people's daily lives, however, online games especially MMORPGs (Massively multiplayer online role-playing game) are more prominent in the case of a problematic gaming. LÄS MER
20. Player one ready player two press "START" : En autoetnografisk studie av genuskonstruktioner i spel och spelande
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna autoetnografiska studie handlar om genuskonstruktion i PC-spel. Studien bedrivs med feministisk ansats och syftet var att undersöka handlingsutrymmet gällande performativa och subversiva genushandlingar i fyra olika spel. LÄS MER