Sökning: "Over-the-top"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet Over-the-top.

  1. 1. Waaagh! Go to digital battle : Good characteristics for digital Warhammer games

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Helen Svensson; [2023]
    Nyckelord :Characteristics; Warhammer; digital games;

    Sammanfattning : Fans of Warhammer games are really dedicated, loud, and loyal. But what is it about all these digital games that are made by all kinds of different developers, that make them rate so highly again and again? The characteristics of these games most likely have something in common and by interviewing said fans about how they feel about the games might be a key to making successful games. LÄS MER

  2. 2. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Nord Lobos; Edvin Wincent; Samuel Martinez; [2023]
    Nyckelord :Luxury fashion; e-luxury; brand identity; cultural branding; brand management; Lyxmode; e-luxury; varumärkesidentitet; cultural branding; brand management;

    Sammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER

  3. 3. Analysing User Viewing Behaviour in Video Streaming Services

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ioannis Markou; [2021]
    Nyckelord :log analysis; user viewing demand; over the top; proactive resource scaling; time series forecasting; log analys; användarens visningsbehov; streamingtjänster; proaktiv resursskalning; videostreaming; prognoser av tidsserier;

    Sammanfattning : The user experience offered by a video streaming service plays a fundamental role in customer satisfaction. This experience can be degraded by poor playback quality and buffering issues. These problems can be caused by a user demand that is higher than the video streaming service capacity. LÄS MER

  4. 4. E-Lojalitet på den svenska OTT-marknaden : En kvantitativ studie om faktorer bakom OTT-konsumentens e-lojalitet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nadin Bahsoun; Nadja Boukni; [2021]
    Nyckelord :E-Loyalty; eWOM; The 8C:s; Satisfaction; Trust; OTT-platforms; E-Lojalitet; eWOM; De 8C:na; Tillfredsställelse; Förtroende; OTT-plattformar;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har utvecklingen ökat drastiskt av streaming av filmer, serier, dokumentärer och sport. Utvecklingen har medfört att nya over-the-top (OTT) företag har inträtt marknaden. Några av världens största underhållnings- och telekomföretag har under de senaste åren satsat på denna typ av plattform. LÄS MER

  5. 5. ”En ung verkligen bättre herre aldrig är klädd på det viset” : Grilljannen som hot mot borgerliga manlighetsideal 1890–1900

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idé- och lärdomshistoria

    Författare :Emma Flärd; [2020]
    Nyckelord :Grilljanne; dandy; fin-de-siècle; bourgeois masculinity; stereotype; boulevard newspaper; Grilljanne; dandy; dekadens; borgerlighet; manlighet; stereotyp; boulevardpress; fin-de-siècle;

    Sammanfattning : This is a study about the “grilljanne”, a type of young dandy in fin-de-siècle Stockholm. The “grilljanne” was known for his odd, flamboyant sense of style, his constant economic troubles, and his disruptive behaviour in public. LÄS MER