Sökning: "PATRICIA JOXELIUS"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden PATRICIA JOXELIUS.

  1. 1. Föräldrars upplevelser av att förlora sitt barn i cancer : En självbiografistudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Patricia Joxelius; Victoria Svalander; [2016]
    Nyckelord :barncancer; föräldraperspektiv; sorg;

    Sammanfattning : Varje år dör cirka 60 barn i Sverige av cancer. Föräldrarna har ett stort ansvar under barnets cancerbehandling och sjuksköterskan har en betydelsefull roll att göra föräldrarna delaktiga i vårdprocessen och ge kunskap de behöver. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringsstrategier : ett sätt att synas

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :FRIDA HILMERSSON; PATRICIA JOXELIUS; SOPHIE OTTOSSON; [2013]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Småföretag har begränsade resurser till skillnad från de stora aktörerna, det blir därmed viktigt för dem att använda sig av kostnadseffektiva metoder för att kunna nå ut till kunderna. LÄS MER

  3. 3. Entering Japan : A qualitative literary study on potential barriers to market entry for Swedish retail companies in Japan.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Rebecka Andom; Patricia Joxelius; [2012]
    Nyckelord :foreign market entry barriers; the cultural dimensions theory; Japan; retail;

    Sammanfattning : Background and problem: There are strong incentives for Swedish retail companies to establish their business in Japan. With its 128 million inhabitants the country accounts for 40 percent of the total world consumption of luxury goods and is the world’s largest importer of foreign fashion. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringsstrategier : ett sätt att synas

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Frida Hilmersson; Patricia Joxelius; Sophie Ottosson; [2011]
    Nyckelord :marketing strategies; marknadsföring;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Småföretag har begränsade resurser till skillnad från de stora aktörerna, det blir därmed viktigt för dem att använda sig av kostnadseffektiva metoder för att kunna nå ut till kunderna. LÄS MER