Sökning: "Persuasive"

Visar resultat 1 - 5 av 288 uppsatser innehållade ordet Persuasive.

  1. 1. Vad är poängen? : En narrativ jämförande analys av Kevin Bangs egna videor och marknadsföringsvideor

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Larsson; Cecilia Månsson; [2024]
    Nyckelord :Kevin Bang; TikTok; Advertising; Collaborations; Influencers; Narratology; Social Media; Narrative Analysis; Kevin Bang; TikTok; Reklam; Samarbeten; Influencers; Narratologi; Sociala medier; Narrativ analys;

    Sammanfattning : Reklam har genom tiderna utvecklats från att vara övervägande argumenterande text till att påsenare år ha en mer berättande ansats, särskilt med framväxten av videoreklam. Socialamedier har lockat många företag att flytta sin reklam från traditionella medier till socialamedier på grund av den ökande användningen. LÄS MER

  2. 2. Persuading others using language online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Datalogi

    Författare :Karolina Hagerman; [2024]
    Nyckelord :persuasion; language; persuasive communication; reddit; communication accomodation theory; language attributes; sentiment; lexical diversity;

    Sammanfattning : This study explores the dynamics of persuasive communication within the context of the r/AmItheAsshole subreddit, a platform that serves as a space for individuals to share real-life conflicts, inviting impartial judgments from the Reddit community, so-called flairs. Grounded in Communication Accommodation Theory and existing research on persuasion, the study explores the impact of language attributes on persuasive outcomes, using hypothesis testing to determine significant differences between the different flairs and two broader binary categories of blame. LÄS MER

  3. 3. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Michaela Matsson Amneteg; [2023-11-17]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trovärdighet; förtroende;

    Sammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER

  4. 4. Turning Audiences into Activists: A Qualitative Case Study of PragerU and Moral Foundations Theory

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Natalia Pfeifer; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : YouTube plays a significant role in the right wing media ecosystem, especially as an alternative source for news and information beyond traditional media outlets. PragerU is a far right YouTube channel with over 3 million subscribers and 1. LÄS MER

  5. 5. Interrupting prolonged sitting behavior with gamification: Mobile adaptation of the break reminder desktop app Liopep

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Angelica Caridad Hernandez Cerutti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The present work aims at guiding the design transition of the break reminder desktop application Liopep to a mobile platform. The goal is to improve and adapt the gamified intervention to address sedentary behavior at an organizational level. LÄS MER