Sökning: "Playful learning"

Visar resultat 11 - 15 av 72 uppsatser innehållade orden Playful learning.

  1. 11. Naturvetenskaplig undervisning i en berättarstrukturell och processdramainriktad kontext : En kvalitativ studie om hur en sagoberättande och en lekfull improvisationsteatral kontext bidrar till hur de yngsta eleverna i grundskolan kan tillgodogöra sig innehållet i fysikundervisning gällande fenomenet ljud

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Wallin; [2021]
    Nyckelord :Berättarstruktur; Fantasi; Ljud; Naturvetenskap för de yngsta eleverna; Processdrama;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to contribute with more knowledge about and, if so, how children aged 6-7 years can achieve understanding of scientific phenomena when their imagination and natural theatrical play are used in teaching. The study was conducted through the methods of action research and qualitative interview, which gave the researcher the opportunity to test ideas and thoughts directly in the school environment. LÄS MER

  2. 12. Seeing Outdoor Play Spaces Through the Eyes of Children

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Qu Cheng; [2021]
    Nyckelord :urban densification; optimize play spaces; young children’s ideas; mosaic approach; child development;

    Sammanfattning : In the context of the global trend towards urban densification, the space and quality of public outdoor play for children are declining. Malmö, the third-largest city of Sweden, is now facing such a problem. LÄS MER

  3. 13. Speculative Gaming Probes in Design : A study of participants' experiences

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Oliver Weberg; [2021]
    Nyckelord :Probes; Speculative Probes; City Building Games; Research Method of Inquiry ;

    Sammanfattning : Design researchers engage in speculative design to explore alternative futures. In speculative design, probes are used to engage participants in envisioning future design. Probes come in different forms and can be implemented as games or playful engagements. LÄS MER

  4. 14. Han får arbeta i sin SVA-bok istället : En praktiknära forskningsstudie som undersöker hur kooperativa arbetsmetoder kan gynna nyanlända elevers delaktighet och ordinlärning i svenskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Dilara Akcay; Nihal Bakir; [2021]
    Nyckelord :Participation; newly arrived students; cooperative learning; social constructivism; Swedish language teaching; vocabulary learning; Delaktighet; nyanlända elever; kooperativt lärande; socialkonstruktivism; svenskundervisning; ordinlärning;

    Sammanfattning : Today, quality reviews of education for newly arrived students show major deficiencies in the Swedish school system. The newly arrived students do not get equal opportunities to achieve goals as other students in the classroom. LÄS MER

  5. 15. Digitala spel som läroverktyg : En kognitiv arbetsanalys

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för visuell information och interaktion

    Författare :Petronella Sjögren; Astrid Holmberg; [2021]
    Nyckelord :digital games; cognitive work analysis; digitala lärospel; kognitiv arbetsanalys;

    Sammanfattning : This qualitative study aims to evaluate digital games as a learning tool, by reviewing the experiences of a number of teachers. The thesis investigates what aspects of digital games create prospects for learning, and what concepts need further improvement. LÄS MER