Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Generation Z Consumers' Attitudes towards Body Diversity in Fashion Advertisements : A quantitative study on the effect of consumers' own body size to their attitude

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Hallberg; [2023]
    Nyckelord :Fashion advertising; body diversity; body positivity; generation Z; fashion industry; Instagram marketing; social media marketing; consumer attitudes; purchase intentions;

    Sammanfattning : This thesis is investigating how consumers’ attitudes on fashion advertisements are affected by the models featured in the advertisements, with the consumers’ own body size being taken into consideration. The topic for the thesis was formed when conducting a thorough literature search, which revealed a gap in research. LÄS MER

  2. 2. The representation of plus-size men in high fashion

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Modevetenskap

    Författare :Daniëlla Asare; [2023]
    Nyckelord :plus-size; men; fat; body; inclusion; representation; runway; high fashion;

    Sammanfattning : The introduction of plus-size models in high fashion has been a highly discussed topic in recent years. Plus-size female models are slowly breaking their way through the boundaries of fashion’s standard for thinness and this can be observed through their visibility within major runway shows. LÄS MER

  3. 3. Body Positive Content on TikTok : A Critical Study on How Body Positive Content on Social Media Can Reinforce Body Negative Discourses

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonna Bayliss Larsen-Ledet; [2022]
    Nyckelord :Body positivity; body positive movement; body negativity; Multimodal Critical Discourse Analysis; TikTok;

    Sammanfattning : This critical study examines how TikTok content from body positive trends may influence power relations and reinforce female body negative discourses. The study takes its departure primarily in Michel Foucault. However, additional researchers were brought in to expand on Foucault’s ideas by e.g. LÄS MER

  4. 4. Sport-bh för större kupor : Framtagning av gradering till sport-bh:ar för större byst

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecka Göransson; [2021]
    Nyckelord :Grading; Sports bra; Bust; Sport; Plus-size; Gradering; Sport-bh; Byst; Sport; Plus-size;

    Sammanfattning : Denna studie görs i samarbete med ett svenskt modeföretag som har upplevt problem med passformen av deras sport-bh:ar i storlekarna L-XL. Problemet som uppstår är att de större storlekarna inte ger tillräckligt med täckning över bysten. LÄS MER

  5. 5. Större män är snällare : En semiotisk analys av hur manliga plus-size framställs genom Dressmann XL´s och Jack & Jones Instagram.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Pontus Jansson; Jonna Ekberg; [2021]
    Nyckelord :Plus; size; socialkonstruktion; norm; maskulinitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER