Sökning: "Pontus Lindblom"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Pontus Lindblom.

  1. 1. Det är bara fröknarna som bestämmer : En intervjustudie om barns integritet i samband med dokumentationsformerna fotografi och film i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Pontus Lindblom; Madeleine Wigertoft; [2019]
    Nyckelord :integritet; dokumentation; förskola; intervju; barnperspektiv; barns perspektiv;

    Sammanfattning : Denna studie tar avstamp i den förändrade skrivningen om barns integritet i förskolans kommande läroplan (Lpfö 18) vilket relateras till tidigare forskning som vittnar om stora brister i förskolans arbete med barns integritet i samband med dokumentation. Syftet med studien är att, ur både barns och förskollärares perspektiv, undersöka barns integritet i samband med dokumentationsformerna fotografi och film. LÄS MER

  2. 2. Implementering av en användbar e-butik för tygmärken : En praktisk fallstudie av webbapplikationen Festing

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Adam Barrdahl; Josefin Berg; Pontus Fridberg; David Gunnarsson; Sara Lidberg; Martin Lindblom; Peter Melin Wenström; Gustav Olsson; Johan Ström; [2016]
    Nyckelord :bootstrap; jquery; html; webshop; e-shop; python; scrum; openshift; cloud; badges; patches; webapplication; e-commerce;

    Sammanfattning : This report covers the development of the web application Festing and the results and experiences which have been reached and learned during the process. The purpose of the study was to examine how the selling of patches could be both simplified and improved by using an advanced web application designed with focus on usability. LÄS MER

  3. 3. En idrottsklubbs varumärkesidentitet & varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jesper Lindblom; Joel Grönlund; Pontus Hansson; [2013]
    Nyckelord :varumärke varumärkesidentitet varumärkesimage varumärkeskongruens;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Skapar homestaging ett mervärde och i så fall för vem?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Robert Mikkov; Pontus Warholm; Olof Lindblom; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Homestaging är en tjänst som går ut på att designa en lägenhet innan försäljning. Tjänsten bygger på att priset ska vara så pass mycket högre att säljaren ska ha tjänat på tjänsten efter att de betalat kostnaden för den. Vi ifrågasätter vem som egentligen tjänar på dessa affärer. LÄS MER