Sökning: "Primär motivation"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden Primär motivation.

  1. 21. Perfect creation for a win-win situation : Four case studies of corprate events

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Kristin Svenhed; Anna Gustafsson; [2008]
    Nyckelord :Event marketing; motivation; marketing communication; relationship marketing;

    Sammanfattning : It is becoming increasingly difficult, although very important, for companies to reach out to its customers and differentiate themselves in the market place. The main reason is that the competition is extremely intensified and customers can quite easily switch between suppliers. LÄS MER

  2. 22. Framgång i sociala företag En studie av hur frmgång kan definieras och uppnås i sociala företag

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna-Karin Jönsson; Sabina Ridelberg; [2007-01-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Dagens utveckling mot att företag i allt större utsträckning betonar och lyfter fram sociala målsättningar är problematisk då den ställer andra krav på företags arbetssätt än då vinstperspektivet står i fokus. Hur man som företag arbetar mot sociala mål på ett framgångsrikt sätt har inte belysts i utmärkande grad inom litteraturen och därför kommer denna uppsats att försöka granska denna problematik. LÄS MER

  3. 23. Ledarskapets betydelse för ett homogent varumärke : en studie av två tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Therese Arvidsjö; Carina Borg; Malin Jonasson; [2007]
    Nyckelord :personal; varumärke; intern marknadsföring; ledarskap; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Den ökade tjänstekonkurrensen har medfört att varumärket fått en allt större betydelse för ett företags framgång. I dagens tjänsteverksamhet handlar det om att skapa långsiktiga relationer med såväl medarbetare som kunder och det är medarbetarna som utgör den vitala rollen vid förmedlandet av varumärket. LÄS MER

  4. 24. Hur kan ledare motivera vardagsarbetet? : En fallstudie om Clas Ohlson

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Pardis Aenehband; [2007]
    Nyckelord :Ledarskap; motivation; vardagsarbete; företagskultur;

    Sammanfattning : This bachelor thesis discus how store managers at Clas Ohlson motivate their co-workers at their everyday work. Motivation at work is essential, since engaging co-works makes the everyday routine work more effective. LÄS MER

  5. 25. Kunskapsdelning i Revisions- och Konsultverksamhet : En komparativ studie

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Frida Roos; Sofie Wadstein; [2005]
    Nyckelord :Kunskapsdelning; professionella tjänsteföretag; tyst kunskap; explicit kunskap; revisorer; konsulter;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kunskap har på senare år kommit att betraktas som en primär källa till konkurrensfördelar, något som har lett till en ambition bland företag att styra kunskap på ett sätt så att den skapar ekonomiskt och konkurrensmässigt värde för företaget. Detta kräver att företagen skapar förutsättningar för kunskapsdelning, en process som omvandlar individers kunskap till en form som kan förstås, absorberas och användas av andra individer i företaget. LÄS MER