Sökning: "Priming"

Visar resultat 41 - 45 av 173 uppsatser innehållade ordet Priming.

  1. 41. Effects of Foreign Language Training on Word Perception

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Agnes Wiberg; [2020]
    Nyckelord :fMRI; word perception; pseudowords; VWFA; perceptual learning; repetition enhancement; repetition suppression; Social Sciences;

    Sammanfattning : This paper reports the results of a functional magnetic resonance imaging (fMRI) study that tested predictions on changes in visual word perception. The neural correlates of visual word perception were examined twice over the course of three months. LÄS MER

  2. 42. Priming vid ordstamskomplettering av sammansatta ord

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Caroline Kallonen; [2020]
    Nyckelord :Priming; Word stem completion; Implicit memory; Priming; Ordstamskomplettering; Implicit minne;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att studera effekten av priming vid ordstamskomplettering. Mina frågeställningar var 1) har priming en effekt på kompletteringen av sammansatta ords ordstammar? 2) är en svarstid på fyra sekunder för kort för kompletterandet av en ordstam? 3) kompletteras ordstammarna med det första ordet försökspersonerna kommer på? För att besvara mina frågeställningar utförde jag ett experiment. LÄS MER

  3. 43. Corrupted Estimates? Response Bias in Citizen Surveys on Corruption

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Mattias Agerberg; [2019-02-26]
    Nyckelord :Corruption perceptions; Corruption experiences; Response bias; Survey experiment;

    Sammanfattning : There is now a near consensus among researchers about the destructive consequences of corruption. In the light of this, measuring corruption has become a global industry. An important and commonly used data source are several large-scale multi-country projects that survey citizens directly about their perceptions and experiences of corruption. LÄS MER

  4. 44. Sweden - we have a result! : The Melodifestivalen Brand and its Implications

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Charlie Bech-Jansen; Robin Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Melodifestivalen; Brand Equity; Priming; Consumer Attitudes; Marketing Activities;

    Sammanfattning : Melodifestivalen is one of Sweden's most viewed television programs. However, for the past few years, its viewings and ratings have suffered a decline. One explanation for this phenomenon is a change in the consumers' attitude towards the program, and a shift in Melodifestivalen's brand equity as a result. LÄS MER

  5. 45. Briljant eller bristfällig? En kvantitativ studie om den bitterljuva eftersmaken av femvertising till följd av sociala och varumärkesrelaterade effekter.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johanna Arenius; Isabelle Bjärlestam; [2019]
    Nyckelord :femvertising; social effects; sexism; empathy; product choice;

    Sammanfattning : Femvertising is, in contrast to advertising, a new phenomenon. Prior research has shown that there are positive social and brand-related effects to gain in using advertising which in different ways challenge stereotypes. However, the research on femvertising is scarce. LÄS MER