Sökning: "Priming"
Visar resultat 41 - 45 av 173 uppsatser innehållade ordet Priming.
41. Effects of Foreign Language Training on Word Perception
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This paper reports the results of a functional magnetic resonance imaging (fMRI) study that tested predictions on changes in visual word perception. The neural correlates of visual word perception were examined twice over the course of three months. LÄS MER
42. Priming vid ordstamskomplettering av sammansatta ord
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Syftet med studien var att studera effekten av priming vid ordstamskomplettering. Mina frågeställningar var 1) har priming en effekt på kompletteringen av sammansatta ords ordstammar? 2) är en svarstid på fyra sekunder för kort för kompletterandet av en ordstam? 3) kompletteras ordstammarna med det första ordet försökspersonerna kommer på? För att besvara mina frågeställningar utförde jag ett experiment. LÄS MER
43. Corrupted Estimates? Response Bias in Citizen Surveys on Corruption
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : There is now a near consensus among researchers about the destructive consequences of corruption. In the light of this, measuring corruption has become a global industry. An important and commonly used data source are several large-scale multi-country projects that survey citizens directly about their perceptions and experiences of corruption. LÄS MER
44. Sweden - we have a result! : The Melodifestivalen Brand and its Implications
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Melodifestivalen is one of Sweden's most viewed television programs. However, for the past few years, its viewings and ratings have suffered a decline. One explanation for this phenomenon is a change in the consumers' attitude towards the program, and a shift in Melodifestivalen's brand equity as a result. LÄS MER
45. Briljant eller bristfällig? En kvantitativ studie om den bitterljuva eftersmaken av femvertising till följd av sociala och varumärkesrelaterade effekter.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Femvertising is, in contrast to advertising, a new phenomenon. Prior research has shown that there are positive social and brand-related effects to gain in using advertising which in different ways challenge stereotypes. However, the research on femvertising is scarce. LÄS MER