Sökning: "Purchasing-Decision-Process"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade ordet Purchasing-Decision-Process.
11. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen Författare: Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012 Nyckelord: Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess Problemformulering: Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat köpbeteende i dagligvaruhandeln? Syfte: Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och oplanerade köp. LÄS MER
12. The Effects of Online Third-party Opinions toward Consumer Purchasing Decision on Cosmetic Products in the Thai Market
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Title: The effects of online third-party opinions toward Consumer Purchasing Decision on cosmetics products in Thai market Seminar date: June 4th , 2012 Course: Master thesis in International marketing, 15 credits Purpose: The overall purpose of this research is to explain the understanding of the effects of online third-party opinions toward consumer purchasing decision process on cosmetics products in Thai market. This includes the investigation of effective used of online third-party opinions with regards to source credibility and product involvement, specifically toward cosmetics products. LÄS MER
13. Customer Satisfaction within the Purchasing Process - A case study for the retailer IKEA
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Many retailers have moved toward strategies that use large assortments and/or customization in order to establish a competitive advantage. Large assortment strategies used by category killers can however backfire if the complexity causes information overload that aggravate customers’ purchasing decision process. LÄS MER
14. FysiskLojalitet vs CyberLojalitet? : Hur lojal är konsumenten mot den fysiska butiken då de väljer att övergå till e-handel av dagligvaror?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Background: Recently, the Swedish food culture has expanded by leaps and bounds. Interest in food and cooking has taken more space in the Swedish welfare state. Products and icons, such as organic free range chicken or Per Moberg have had greater impact on the way we consume food. LÄS MER