Sökning: "Purchasing-Decision-Process"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade ordet Purchasing-Decision-Process.

  1. 11. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sebastian Jonsson; Oscar Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :butiksmarknadsföring; Nordfält; köpbeteende; köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Titel:  Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen    Författare:   Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson    Handledare:  Thomas Helgesson    Nivå:   Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012    Nyckelord:   Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess    Problemformulering:  Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i  köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat  köpbeteende i dagligvaruhandeln?                       Syfte:   Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna  processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är  syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som  spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och  oplanerade köp. LÄS MER

  2. 12. The Effects of Online Third-party Opinions toward Consumer Purchasing Decision on Cosmetic Products in the Thai Market

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Jitpisut Bubphapant; Ramrada Thammasaro; [2012]
    Nyckelord :Online; third-part opinions; third-party endorsement; consumer purchasing decision; cosmetics; product involvement; source credibility; expert review; consumer review; consumer decision journey; Thai market;

    Sammanfattning :  Title:  The effects of online third-party opinions toward Consumer Purchasing Decision on cosmetics products in Thai market Seminar date: June 4th , 2012 Course: Master thesis in International marketing, 15 credits Purpose: The overall purpose of this research is to explain the understanding of the effects of online third-party opinions toward consumer purchasing decision process on cosmetics products in Thai market. This includes the investigation of effective used of online third-party opinions with regards to source credibility and product involvement, specifically toward cosmetics products. LÄS MER

  3. 13. Customer Satisfaction within the Purchasing Process - A case study for the retailer IKEA

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Linnéa Brath; Camilla Hedengran; [2011-07-07]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Retailing; Purchasing process; Decision-making; Service level;

    Sammanfattning : Many retailers have moved toward strategies that use large assortments and/or customization in order to establish a competitive advantage. Large assortment strategies used by category killers can however backfire if the complexity causes information overload that aggravate customers’ purchasing decision process. LÄS MER

  4. 14. FysiskLojalitet vs CyberLojalitet? : Hur lojal är konsumenten mot den fysiska butiken då de väljer att övergå till e-handel av dagligvaror?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Adrian Czech; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Recently, the Swedish food culture has expanded by leaps and bounds. Interest in food and cooking has taken more space in the Swedish welfare state. Products and icons, such as organic free range chicken or Per Moberg have had greater impact on the way we consume food. LÄS MER