Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Förändrat konsumentbeteende som påverkat köpbeslutsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund: Pandemin är den mest kritiska situationen som skett globalt under de senaste 100 åren, detta har bidragit till ett förändrat konsumentbeteende. Pandemin har bidragit med restriktioner vilket har resulterat i att digitala köp har påskyndat den digitala utvecklingen och den fysiska butiken har påverkats negativt av restriktionerna. LÄS MER
2. Effekten av negativ elektronisk ”word of mouth” på konsumenters attityder och köpintentioner
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study examines the effect of electronic Word-of-Mouth (eWOM) on consumers’ purchasing decision process, more specifically: How does consumer attitudes and purchasing intent toward companies and their products affected by negative eWOM on social media. The study is based on three-component model of attitudes which identifies attitude as the awareness, assessment and readiness to act. LÄS MER
3. Moderna betalningsmetoder : en studie om avgiftsfri faktura och dess påverkan på konsumenters köpbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur betalningsmetoden avgiftsfri faktura påverkar unga konsumenters köpbeslut inom den svenska e-handeln. Studien skallförtydliga hur de påverkande faktorerna inverkar i de olika stegen avköpbeslutsprocessen samt belysa de för- och nackdelar som kan uppstå vidanvändningen av avgiftsfri faktura. LÄS MER
4. Att handla livsmedel på nätet : Faktorer som påverkar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : En omfattande digitalisering har under den senaste tiden pågått i samhället där många företag väljer att till viss del eller helt flytta sin verksamhet till internet. För vissa branscher har det varit mer optimalt att skifta försäljningskanal, medan andra har stött på hinder. LÄS MER
5. The never-ending story : Discovering touch points and customer experiences along the customer journey
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Today’s society is earmarked by developments in technology so drastic, that our lives are continuously changed, impacted and remolded. When thinking about how many impressions one goes through during a single day, the results will be uncountable. And at an increasing pace, many of these impressions are shifting to the digital realm. LÄS MER