Sökning: "touch-points"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade ordet touch-points.

  1. 1. Lärares erfarenheter av skolförbättringsinsatser genom ett kollegialt lärande : En kvalitativ intervjustudie om lärares erfarenheter och upplevelser av skolförbättringsinsatser genom kollegialt lärande i en kommun

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Helen Sahlin; [2023]
    Nyckelord :kollegialt lärande; kollektivt lärande; skolutveckling och skolförbättringsarbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka lärares erfarenheter av ett skolförbättringsarbete genom ett kollegialt lärande. Studien bygger på en kvalitativ intervjustudie för att ge en detaljerad beskrivning av hur lärare upplever och tolkar skolförbättringsinsatser i praktiken genom ett kollegialt lärande. LÄS MER

  2. 2. Fashion sense : A quantitative study about how sensorial touch points affect the customer decision making process in physical fashion stores

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Noel Göransson; Ludwig Rundgren; [2022]
    Nyckelord :Sensory touchpoints; Customer decision-making process; Evaluation of alternatives; Purchase decision; Retail apocalypse; Sensory marketing;

    Sammanfattning : Sustainability has been on everyone's lips in the last decade. However, the fashion industry has been proved to be the second-largest contributor to environmental destruction being just behind the oil industry. As the fashion industry keeps growing, measures need to be taken to make it more sustainable. LÄS MER

  3. 3. The Customer Journey of Electric Vehicles in The South Korean Market

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Johanna Back; Olivia Svensson; Pauline Weiler; [2021-06-23]
    Nyckelord :Electric Vehicles; Customer Journey; South Korea; Touch Points;

    Sammanfattning : The customer journey is a complex phenomenon which consists of numerous touch points. The customer journey is not only constructed through touch points but also by the level of involvement that the journey is characterized by. LÄS MER

  4. 4. Den nya butiksupplevelsen online : Hur kundupplevelsen i liveshopping kan designas för att leda till högre köpintentioner

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sofia Pettersson; Stridsman Jenny; [2021]
    Nyckelord :Live shopping; Customer experience; Touch points; Purchase intentions; Personal sales; Influencer marketing.; Liveshopping; Kundupplevelse; Kontaktpunkter; Köpintentioner; Personlig försäljning; Influerad marknadsföring;

    Sammanfattning : Introduktion: Att skapa en stark kundupplevelse har inom de senaste åren blivit en fokuspunkt inom marknadsföring bland både ledande företag och forskning. De flesta studier inom kundupplevelse har behandlat kundupplevelsen i fysisk handel och inom e-handeln. LÄS MER

  5. 5. Designing a New Warehouse to Improve Space Utilization and Handling Efficiency: A Case Study of a Production Warehouse

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Erik Ramström; Emil Niklasson; [2021]
    Nyckelord :Warehousing; warehouse design; production warehouse; contextual factors; space utilization; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Title: Designing a new warehouse to improve space utilization and handling efficiency: A case study of a production warehouse Authors: Emil Niklasson, Erik Ramström Supervisor: Joakim Kembro, Department of Industrial Management and Logistics, Faculty of Engineering, Lund University Problem description: The focus on warehousing has grown in the industry during the 21st century to increase the competitive advantage of companies. Despite this, the development of the coil warehouse at Alfa Laval has received little focus during the last decades. LÄS MER