Sökning: "Rating sites"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Rating sites.

  1. 1. Multi-criteria GIS analysis for school site selection in Gorno-Badakhshan Autonomous Oblast, Tajikistan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Irshad Jamal; [2016]
    Nyckelord :multi-criteria decision analysis; Physical Geography and Ecosystems Analysis; GIS; school site selection; disaster risk reduction; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Introduction The aim of this study is to determine the locations for school construction in two isolated mountainous communities in Gorno-Badakhshan Autonomous Oblast (GBAO) – Khorog and Porshnev towns. In recent decades, this region has become increasingly vulnerable to natural disasters. LÄS MER

  2. 2. Ecosystem Services in Rating Systems : evaluating rating systems for sustainable design through case studies of ecosystem services in residential yards

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Johanna Spjuth; [2016]
    Nyckelord :certification; biotope area factor; green area factor; grönytefakorn; sustainablesSites initiative; CEEQUAL; ecosystem services; sustainable development; landscape architecture; residential yards; Western Harbour; Västra Hamnen;

    Sammanfattning : In a world where climate change is a fact, there is an imminent need for a more sustainable development. Design that includes ecosystem services is an important part of creating more sustainable cities. However, in most development projects the short-term economic interest gets to determine how the development is executed. LÄS MER

  3. 3. Negativ word of mouth : olika WOM-källors inflytande på köpbeslutet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Wester; [2016]
    Nyckelord :Word of mouth; electronic word of mouth; purchase decision making; Word of mouth; elektronisk word of mouth; köpbeslut;

    Sammanfattning : Word-of-mouth har länge varit ett intressant och viktigt fenomen inom marknadsföringen. Med introduktionen av Internet och den växande populariteten av sociala medier, så har word-of-mouth förändrats och är nu tillgänglig för många fler konsumenter online och världen över. LÄS MER

  4. 4. Territory Building : Supporting small communities in assembling and making sense of online information

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medieteknik (ME)

    Författare :Lars Lorenz; [2015]
    Nyckelord :rare diseases; social media; sensemaking; patient online communities;

    Sammanfattning : I introduce the concept of Territory Building – a social media application approach that intends to guide and support sufferers of rare diseases in the process of “making sense” of online information. Similar to approaches that emphasize the sharing of web resources – such as social bookmarking sites - user interaction in regards to web resources is at the centre of this concept. LÄS MER

  5. 5. e-WOM: Effektiv spridning av åsikter på rejtingsidor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofia Waris Copic; Oskar Wallander; [2015]
    Nyckelord :e-WOM; Communication; Rating sites; Impact on travelers.; e-WOM; Kommunikation; Rejtingsidor; Påverkan på resenärer;

    Sammanfattning : Människor runt om i världen reser allt mer, och vi i Sverige är inget undantag. Våra nya resvanor i kombination med den ökande internetanvändningen har bidragit till skapandet av så kallade ”rejtingsidor” avsedda för resor. LÄS MER