Sökning: "Rekryteringsannonser"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet Rekryteringsannonser.

  1. 11. Kunden har alltid rätt? : En kvalitativ studie om personalstyrning på Apoteket AB

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Ida Möllenberg; Ellen Wargert; [2013]
    Nyckelord :personnel management; emotional labor; service work; re-regulation; personalstyrning; emotional labor; servicearbete; omreglering;

    Sammanfattning : Apotekssektorn omreglerades 2009 och Apoteket AB miste genom detta ensamrätten till att sälja läkemedel. En ny konkurrens har för Apoteket AB bidragit till en förändrad situation som inneburit att nya krav ställts både på företaget och på dess personal. LÄS MER

  2. 12. Chefskompetens enligt chefen själv : -och hur väl stämmer det överrens med vad som söks i platsannonser under "kulturskolechef sökes".

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Charlotta Lindgren; [2013]
    Nyckelord :ledarskap; kompetens; kulturskola; platsannonser;

    Sammanfattning : Syftet med min uppsats var att undersöka kulturskolechefers uppfattning om vad chefskompetenskan vara och jämföra det med vad som söks i rekryteringsannonser. Undersökningen genomfördesenligt den kvalitativa metoden genom semistrukturerade intervjuer av sex chefer för kulturskolor. LÄS MER

  3. 13. Att safta iväg en volleyboll över nätet : en studie av identitet och image ur ett arbetsgivarvarumärkesperspektiv

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Helena Lindblom; Stina Näslund; [2010]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärket employer branding ; Identitet; Image; Varumärket; Företagsvarumärket corporate branding samt Extern kommunikation.;

    Sammanfattning :   Problematisering: Vikten av arbetsgivarvarumärket har växt i betydelse tack vare den brist på välutbildad arbetskraft som råder. För att företagen ska kunna locka till sig och attrahera anställda till företaget blir rekryteringsannonser och företagshemsidan viktiga medium. LÄS MER

  4. 14. Upplevelsen av utnyttjadkompetens : En studie hur första linjens chefer i Landstinget i Jönköpings länupplever att deras kompetens utnyttjas

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Johan Carlsson; Mats Siljehult; [2009]
    Nyckelord :Kompetens; Kvalifikation; Vårdenhetschef; Första linjens chef; Rekrytering; Rekryteringsannons;

    Sammanfattning : Hur upplever första linjens chefer att deras kompetens utnyttjas av arbetsgivaren? I detta arbete har vi utifrån Ellström steoretiska ram och begreppsförklaring undersökt upplevelserna hos åtta intervjupersoner i Landstinget i Jönköpings län i syfte att få mer kunskap om hur den gruppen ser på hur deras kompetens utnyttjas. Vi har utifrån fem grupper av efterfrågad kompetens i rekryteringsannonser  djupintervjuat åtta första linjens chefer. LÄS MER

  5. 15. Rekryteringsannonser för första linjens chefer : Undersökning av perioden 1971 – 2007 inom Landstinget i Jönköpings län

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Johan Carlsson; Mats Siljehult; [2008]
    Nyckelord :Kompetens; Kvalifikation; Vårdenhetschef; Avdelningsföreståndare; Första linjens chef; Rekryteringsannons;

    Sammanfattning : What are the competencies and qualifications required by employers concerning the first line executives in medical care? In this paper we aim to scrutinise this question by analysing the significance of terms reproduced by employers in advertisements between 1971 and 2007. Our survey concerns 93 advertisements and two interviews with knowledgeable authorities on personnel administration in the county council of Jönköping municipality, Sweden. LÄS MER