Sökning: "SNA Europe"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden SNA Europe.

  1. 1. Personalretention med hjälp av corporate social responsibility : En kvalitativ studie om sambandet mellan socialt ansvarstagande, kommunikation av socialt ansvarstagande och employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Bredberg; Hannah Ericson; Moa Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; social responsibility; CSR communication; employer branding; employee retention; Corporate social responsibility; socialt ansvarstagande; CSR-kommunikation; employer branding; personalretention;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: Dagens ökande krav på företag gör att de måste ta samhällsansvar för att hantera utmaningen att behålla personal. Att företag tydliggör sin syn gällande socialt ansvarstagande är en del av employer branding och ett sätt att göra detta är genom kommunikation. LÄS MER

  2. 2. DESIGN AV FÄLLBARA HANDSÅGARDESIGN AV FÄLLBARA HANDSÅGAR : Examensarbete i IndustridesignI samarbete med SNA Europe

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Anton Arnqvist; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna rapport redovisas slutresultat och tillvägagångssätt för design av en fällbar grensåg, ett uppdrag i samarbete med SNA Europe. Projektet ämnar att uppdatera utseende och funktion på BAHCOs nuvarande grensågar. LÄS MER

  3. 3. Engagemang och tillit gentemot organisation : En kvalitativ fallstudie bland tjänstemän inom SNA Europe, deras upplevelser kring engagemang och påverkande faktorer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elias Johansson; Herman Henriksson; [2020]
    Nyckelord :engagement; organizational trust; understanding; confidence; SNA Europe; global manufacturing organization; engagemang; tillit gentemot organisation; förtroende; förståelse; SNA Europe; globalt tillverkande organisation;

    Sammanfattning : Att upprätthålla ett högt engagemang bland anställda inom organisationen bör i dagens samhälle ses som en viktig förutsättning för att bibehålla effektivitet och vara konkurrenskraftiga. Tidigare forskning och egna observationer har indikerat tillit gentemot den organisation man som anställd arbetar för som en potentiell påverkande faktor till upplevt engagemang. LÄS MER

  4. 4. Snabbvinkel : Ett förslag på produktkoncept

    M1-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)

    Författare :Albin Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Rafter square; hand tool; carpenter; marking out tool; wood construction; craftsmanship; Snabbvinkel; vinkelhake; produktkoncept; bygg; tak; träkonstruktion; hantverk;

    Sammanfattning : Detta arbete är en uppgift som är mottagen från SNA Europe och genomförd under vårterminen 2018. SNA Europe är en europeisk tillverkare av framförallt handverktyg med huvudsaklig produktion i Europa med en internationell marknad. LÄS MER

  5. 5. Utvecklingen av ett nytt såghandtag

    Kandidat-uppsats, Tekniska Högskolan

    Författare :Glenn Sjögren; Daniel Fransson; [2012]
    Nyckelord :Product development; client-driven project; handtools; sawhandle; sawblade; Produktutveckling; kundnära projekt; handverktyg; såghandtag; sågblad;

    Sammanfattning : SNA Europe’s handsaw concept is called “Bahco Handsaw System” and is constituted by a saw handle with the possibility to switch between different saw blades. The sales of “Bahco Handsaw System” products have not achieved the desired results probably due to the high price. LÄS MER