Sökning: "Satisfied Customer Index"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Satisfied Customer Index.

  1. 1. Heuristic and Exact Evaluation of Two-Echelon Inventory Systems

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Gudborg Nanna Sigurdardottir; [2022]
    Nyckelord :Inventory Control; Single-echelon model; Two-Echelon model; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : The main theme of this project is inventory control with stochastic demand. In this thesis, we consider a two-echelon inventory system that consists of one central warehouse and N retail stores. Customer demands at the retailers follow independent Poisson demand processes and each customer only demands one unit. LÄS MER

  2. 2. ”De ska kunna tacka även för ett nej” : En kommuns förbättringsresa för ökad kundnöjdhet och NKI - Nöjd Kund Index för bygglov

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Alexandra Svanberg Havik; [2020]
    Nyckelord :Quality management; Trust Based Governance and Management; Total Quality Management; TQM; Satisfied Customer Index; Kvalitets- och verksamhetsutveckling; Tillitsbaserad styrning och ledning; offensiv kvalitetsutveckling; hörnstensmodellen; Nöjd Kund Index; NKI;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att utforska initiativ som ökar kundnöjdheten i en kommunal verksamhet. En kommun, Helsingborg, som lyckats väl i att utveckla en hög kundnöjdhet i den nationella undersökningen Nöjd Kund Index inom myndighetsområdet bygglov har studerats. LÄS MER

  3. 3. NKI - Förbättringsområden inom produktionen

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Josefin Hallman; Emma Lisa Lindblad; [2018]
    Nyckelord :NKI- Nöjd kundindex; Prognoscentret; Påverkningsfaktorer; påverkansfaktorer; Åtgärdsförslag; Bostadsproduktion; Peab AB;

    Sammanfattning : NKI står för Nöjd Kund Index och är ett nyckeltal som beskriver hur nöjd en kund är med ett företags tjänster. Flertalet byggföretag väljer att genomföra NKI-undersökningar tillsammans med sina kunder för att på så sätt få relevant återkoppling på sina bostadsprojekt. LÄS MER

  4. 4. Konsten att utveckla attraktiva städer på ett hållbart sätt : Hur kan en trafikreglering påverka innerstaden Göteborg?

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Miljövetenskap

    Författare :Frida Roos Lundström; [2016]
    Nyckelord :trafikreglering; sustainable urbanization; traffic emission och satisfied customer index.;

    Sammanfattning : Between the years 2005 and 2015 cars and trucks have increased with 7, 7 percent inGothenburg. This will mean that in 2035 there will be 47 140 more vehicles. 70.000 of the550. LÄS MER

  5. 5. Customers’ Perception on their Satisfaction about the Private Banks in a Developing Country : A perspective of Private Banks in Bangladesh

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Md Mahmudul Alam Akanda; Jasmin Dzeko; [2016]
    Nyckelord :Customers’ perception; Customers’ satisfaction; Private banks; Developing country; American Customer Satisfaction Index ACSI .;

    Sammanfattning : Customers’ satisfaction is a decisive factor in the development process of business which has also an effective impact on contributing a country's GDP. Private banks have been emerged over the time in developing countries where customers’ satisfaction is the driven force of banking industry investigated in Bangladesh. LÄS MER