Sökning: "Satisfied Customer Index"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Satisfied Customer Index.
1. Heuristic and Exact Evaluation of Two-Echelon Inventory Systems
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : The main theme of this project is inventory control with stochastic demand. In this thesis, we consider a two-echelon inventory system that consists of one central warehouse and N retail stores. Customer demands at the retailers follow independent Poisson demand processes and each customer only demands one unit. LÄS MER
2. ”De ska kunna tacka även för ett nej” : En kommuns förbättringsresa för ökad kundnöjdhet och NKI - Nöjd Kund Index för bygglov
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Syftet med den här studien är att utforska initiativ som ökar kundnöjdheten i en kommunal verksamhet. En kommun, Helsingborg, som lyckats väl i att utveckla en hög kundnöjdhet i den nationella undersökningen Nöjd Kund Index inom myndighetsområdet bygglov har studerats. LÄS MER
3. NKI - Förbättringsområden inom produktionen
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : NKI står för Nöjd Kund Index och är ett nyckeltal som beskriver hur nöjd en kund är med ett företags tjänster. Flertalet byggföretag väljer att genomföra NKI-undersökningar tillsammans med sina kunder för att på så sätt få relevant återkoppling på sina bostadsprojekt. LÄS MER
4. Konsten att utveckla attraktiva städer på ett hållbart sätt : Hur kan en trafikreglering påverka innerstaden Göteborg?
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/MiljövetenskapSammanfattning : Between the years 2005 and 2015 cars and trucks have increased with 7, 7 percent inGothenburg. This will mean that in 2035 there will be 47 140 more vehicles. 70.000 of the550. LÄS MER
5. Customers’ Perception on their Satisfaction about the Private Banks in a Developing Country : A perspective of Private Banks in Bangladesh
Master-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Customers’ satisfaction is a decisive factor in the development process of business which has also an effective impact on contributing a country's GDP. Private banks have been emerged over the time in developing countries where customers’ satisfaction is the driven force of banking industry investigated in Bangladesh. LÄS MER