Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. LE OCH VINKA POLITIKER! En kvantitativ innehållsanalys av svenska EUparlamentarikers självpresentation på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The evolution of social media has changed the way people communicate, among other things the political communication. On social media political actors can communicate directly to their audience and circumvent the traditional media, and it is also platforms that have a more personal focus. LÄS MER
2. Vem tar hand om dina selfies när du dör? - En kvantitativ undersökning om internetanvändares uppfattning, hantering och önskemål när det gäller digitala arv.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
3. “Alla ser ut att må toppen men man vet att det finns en annan sida av det också” : Unga kvinnors berättelser om hur de framställer sig själva och sina liv på Instagram.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study examines how young women portray themselves and their lives on Instagram. The platform is today a very popular social network with a lot of power and influence that is used on a daily basis by young women. LÄS MER
4. Selfies, styrkekramar och avsked : Analys av ensamma svenskars självskattning utifrån femfaktormodellen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : This bachelor's thesis aimed to analyze how Swedish people going through solitude join support groups online and how they classified themselves on the big five model (shortened FFM) and if there are certain factors that lay a role in who decides to join the support group(s) online. By joining the support groups on social media forums and recruiting participants from within, the participants were able to fill out an online form where they could fill in how they classified themselves on every factor of the big five model with points ranging from 1-5. LÄS MER
5. #Like #Share #FollowBeroendet som gör att vi delar mer : Publiceringsvanor på sociala medier i förhållande till beroende av sociala medier, digital ålder, självkänsla och tendenser till depression
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/PsykologiSammanfattning : Hur den psykiska hälsan kan påverkas av användning av sociala medier är omdiskuterat och väl studerat. Forskning kring vilka faktorer som kan predicera vilket typ av innehåll och hur frekvent individer publicerar på sociala medier är dock, till författarnas vetskap, sparsamt undersökt. LÄS MER