Sökning: "Sensorial marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Sensorial marketing.
1. Fashion sense : A quantitative study about how sensorial touch points affect the customer decision making process in physical fashion stores
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sustainability has been on everyone's lips in the last decade. However, the fashion industry has been proved to be the second-largest contributor to environmental destruction being just behind the oil industry. As the fashion industry keeps growing, measures need to be taken to make it more sustainable. LÄS MER
2. Approaches to sensory marketing strategies within the beauty retail stores in Sweden : A qualitative insight concerning sensory interplay and sensory overload
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : As sensory marketing is becoming a more widely used strategy in the world, the need to distinguish oneself is more important than ever. The general knowledge of sensory cues, their interplay and sensory overload among Swedish retail beauty companies is researched in this thesis. LÄS MER
3. The effect of the senses on consumers experience in clothing stores
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This research explores the sensory marketing and more specifically the effect of the senses on consumers experience in the clothing distribution sector. The purpose of this paper is to understand if all the senses have an effect on the customer experience in clothing stores. LÄS MER
4. Music in Fashion Retail Stores in Sweden : Consumers' perception of music in fashion retail environment
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background The stiff competition in retail markets has led the retailers to find ways to stand out by enhancing the store atmosphere using different atmospheric variables and sensorial strategies for the different senses to influence consumers' behavior. One of the variables frequently used is music. LÄS MER
5. Sinnesmarknadsföring : En studie om en organisatons förmåga att uppnå sinnesmarknadsföringens effekter utan en uttalad sinnesstrategi
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Kandidatuppsats, Marknadsföringsprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, 2FE07E, VT 2011 Uppsatsens titel: Sinnesmarknadsföring - En studie om en organisations förmåga att uppnå sinnesmarknadsföringens effekter utan en uttalad sinnesstrategi Författare: Cecilia Grothén, Ebba Slunge och Emma Wiström Handledare: Martin Amstéus Syfte: Belysa i vilken utsträckning en organisation kan skapa värderingar, känslor och välbehag hos besökare i ett servicelandskap, utan att explicit använda sig utav sinnesmarknadsföring. Metod: Studien består av en kvalitativ förstudie och en kvantitativ studie där insamling av data skett med hjälp av en enkätundersökning. LÄS MER