Sökning: "Skalbar"

Visar resultat 16 - 20 av 125 uppsatser innehållade ordet Skalbar.

  1. 16. AI Enabled Cloud RAN Test Automation : Automatic Test Case Prediction Using Natural Language Processing and Machine Learning Techniques

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jeet Santosh Nimbhorkar; [2023]
    Nyckelord :Test Automation; Natural Language Processing; Machine Learning; Keyword Extraction; Prediction; Testautomatisering; Naturlig Språkbehandling; Maskininlärning; Nyckelord Extraktion; Förutsägelse;

    Sammanfattning : The Cloud Radio Access Network (RAN) is a technology used in the telecommunications industry. It provides a flexible, scalable, and costeffective solution for managing and delivering seamless wireless network services. LÄS MER

  2. 17. Distribuerade beräkningar med Kubernetes : Användning av Raspberry Pi och Kubernetes för distribuerade matematiska uträkningar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Abdirahman Mahamud; [2023]
    Nyckelord :Mathematical calculation; machine learning; cost efficiency; scalability; IoT devices; Container technology; theoretical research; system design; implementation; Matematiska uträkning; maskininlärning; kostnadseffektivitet; skalbarhet; IoT-enheter; Containertekniker; teoretisk forskning; systemdesign; implementation och Python;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har stora datamängder blivit allt vanligare för beslutsfattande och analys. Maskininlärning och matematiska beräkningar är två avgörande metoder som används för detta. Dessa beräkningar kan dock vara tidskrävande, och de kräver högpresterande datorer som är utmanande att skala upp. LÄS MER

  3. 18. A Peer-to-Peer Networking Framework for Scalable Massively Multiplayer Online Game Development in Unity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jakob Forsbacka; Gustav Sollenius; [2023]
    Nyckelord :P2P; Networking; MMOG; Scalability; Multiplayer; Game; NAT Transversal; Unity; Framework; TCP; UDP; RUDP; Transport layer protocols; RPC; Interest Management; Dead Reckoning;

    Sammanfattning : This thesis investigates designing and implementing a peer-to-peer (P2P) networking frameworkfor Unity, a popular game engine, intending to offer a scalable and efficient solution forconstructing networked multiplayer games. The research covers an analysis of a P2P networkarchitecture, transport layer protocols, challenges in NAT traversal, and peer list management. LÄS MER

  4. 19. Real-Time Continuous Euclidean Distance Fields for Large Indoor Environments

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Erik Warberg; [2023]
    Nyckelord :Room segmentation; Gaussian processes; Euclidean distance fields; mapping; line segment detection; mobile robots; spectral clustering; Rumssegmentering; Gaussiska processer; Euklidiska avståndsfält; kartläggning; detektering av linjesegment; mobila robotar; spektral klustring;

    Sammanfattning : Real-time spatial awareness is essential in areas such as robotics and autonomous navigation. However, as environments expand and become increasingly complex, maintaining both a low computational load and high mapping accuracy remains a significant challenge. LÄS MER

  5. 20. Faster Reading with DuckDB and Arrow Flight on Hopsworks : Benchmark and Performance Evaluation of Offline Feature Stores

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ayushman Khazanchi; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning; Feature Store; Distributed Systems; MLOps;

    Sammanfattning : Over the last few years, Machine Learning has become a huge field with “Big Tech” companies sharing their experiences building machine learning infrastructure. Feature Stores, used as centralized data repositories for machine learning features, are seen as a central component to operational and scalable machine learning. LÄS MER