Sökning: "Skara Sommarland"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Skara Sommarland.
1. Informationssystem anpassade för nöjesparker utifrån säsongsanställdas perspektiv; En studie av användbarhet
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Inom organisationer och företag har IT-stöd blivit allt viktigare för organisationens konkurrenskraftighet och för att upprätthålla effektiva processer. En viktig aspekt i utvecklingen av IT-system är användbarhet. LÄS MER
2. Jämförelse av två konstruktionslösningar för en hjulaxel till en åkattraktion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Detta arbete genomförs på uppdrag av Skara Sommarland. Arbetet är till stor del baserat på att utföra en jämförande studie mellan två hjulaxlar till en åkattraktion. Den befintliga axeln består av tre delar, två axelpar och ett centerfäste, medan den nya designen av axeln enbart består av en del. LÄS MER
3. Building a decision support system to predict the number of visitors to an amusement park : Using an Artificial Neural Network and Statistical Analysis
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In this thesis, we develop a decision support system for the amusement park Skara Sommarland. The aim is to predict how many visitors will come to the park in order to help the management allocate the correct amount of personnel on any given day. LÄS MER
4. Analys av lagerhaveri
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Detta arbete utförs på uppdrag av Skara Sommarland. Arbetet belyser den korta lagerlivslängden hos en maskin som finns på karusellen Spinner. Arbetet belyser även identifieringen av orsaken till lagerhaveriet samt möjliga parametrar som påverkar orsaken. LÄS MER
5. Leda i världsklass! En kvalitativ studie om operativa mellanchefers syn på ledarskap och motivation på nöjesfält
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Nöjesfält har ofta uttalade servicekoncept vars syfte är att dess gäster ska få en service av hög kvalitet för att nöjesfältet som helhet ska vara underhållande, och inte enbart de åkattraktioner och andra nöjen som erbjuds. Syftet med denna studie var att genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer undersöka hur ledarskapet ser ut som används av operativa mellanchefer på nöjesfält för att motivera de underställda medarbetarna att förmedla en hög nivå av service till gästerna de möter i sitt dagliga arbete. LÄS MER