Sökning: "Sofie Gunnarsson"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden Sofie Gunnarsson.
11. Sjukvårdspersonals upplevelser av underlättande och försvårande faktorer vid förskrivning av fysisk aktivitet på recept, FaR : Intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/OmvårdnadSammanfattning : Inledning: Studier påvisar att livsstilsrelaterade sjukdomar ständigt ökar och att fysisk inaktivitet bidrar till detta, likaså att FaR ej används i den utsträckning som det skulle behövas. Syfte: Att belysa för distriktssköterskor vilka underlättande och försvårande faktorer sjukvårdspersonal kan uppleva vid förskrivning av fysisk aktivitet på recept, FaR. LÄS MER
12. Ergonomic Design of a New Assembly Skid - A Case Study at a Swedish Truck Manufacturing Company
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : This thesis project was performed in collaboration with Scania CV AB’s cab factory in Oskarshamn, Sweden, and the objective was to accomplish a product development process regarding a new assembly skid from an ergonomic perspective. A great number of aspects had to be noticed and evaluated, both regarding the process the skid is aiming to support and the product it concerns. LÄS MER
13. “Att hitta en egen väg för anpassning” Upplevelser av att leva med pacemaker eller ICD
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för VårdvetenskapSammanfattning : En pacemaker eller implantable cardioverter defibrillator (ICD) kan för många innebära en upplevelse av att de får en ny chans till livet. Sedan den första pacemakern sattes in på 50-talet har utvecklingen gått framåt och många livshotande rytmrubbningar kan behandlas. LÄS MER
14. Rörelse som lärområde och uttryckssätt i förskolors projketarbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
15. Inkluderad i en gemensam olikhet : lärarens syn på inkludering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur lärare och pedagoger ser på inkludering av barn i svårigheter och hur detta påverkar gruppen/klassen som helhet. Genom kvalitativa intervjuer av sex personer verksamma inom skola och förskola besvarar studien sina två frågeställningar. LÄS MER