Sökning: "Special talent"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden Special talent.
11. Elever med särskilda förmågor inom matematik : Hur utvecklar man dessa elever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : This study is about children in grade three with talent in mathematics and how to develop their talent in mathematics lessons. My questions are how to teach with regard on the way teachers work and used material? How do teacher pay attention to children with talents in mathematics and how they work to motivate and keep developing the children? The main method I used was qualitative observations backed up by interviews. LÄS MER
12. Women's Career Development : A Case Study of the Career Paths of Female Middle Managers at Banks in Sweden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Understanding differences between women and men’s career development and promoting equality is important in today’s society. “A growing body of evidence shows that utilizing the skills and talent of both men and women is beneficial for enterprises and for society in general” (Guy Ryder, Director General, International Labour Organization ILO, 2015, p. LÄS MER
13. Skolors arbete med matematiskt begåvade elever : En intervjustudie med fokus på rektorer för grundskolans tidiga åldrar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Enligt Skollagen ska skolledaren leda den pedagogiska verksamheten. Den här studien utreder hur fyra skolledare arbetar för att främja matematiskt begåvade elever. Studien utreder vidare om de fyra skolorna har en gemensam strategi för att identifiera matematiskt begåvade elever. LÄS MER
14. Location choices of the Creative Class in Finland with a special focus on Helsinki
Master-uppsats, IHH, NationalekonomiSammanfattning : We are currently living in an age of creativity, in which new economic realities based on knowledge and embracing new technologies and new ways of production are emerging. Hence, cities around the world compete in order to attract and retain the highly educated and talented individuals who drive these activities, establishing the so-called creative class. LÄS MER
15. Bloggen som marknadsföringskanal och varumärkesbyggare - En studie ur bloggskribenternas perspektiv i relation till företagens
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att ta reda på vilka bloggstrategier några av Sveriges framstående bloggskribenter använt/använder för att nå framgång med sin blogg, hur de skapat sig ett framgångsrikt personligt varumärke via bloggen, samt vad de tror motiverar företag att använda deras blogg som marknadsföringskanal. Bloggskribenternas syn kompletteras med två företags perspektiv på fenomenet, dels ett företag som arbetar som annonsförmedlare mellan företag och bloggare, dels ett modeföretag som har god vana av denna marknadsföringskanal. LÄS MER