Sökning: "Sport trade industry"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sport trade industry.
1. Modeling Patterns of Transactions after Companies Implementation of Getswish AB’s Payment Service
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This thesis is a case study in collaboration with the company Getswish AB. GetswishAB provides the mobile application and payment service Swish with the purpose ofdelivering smooth money transfers for individuals and companies in Sweden. LÄS MER
2. Hur går det för lokaljournalistiken? - En kvantitativ innehållsanalys av lokalbevakningen i två kommuner utanför Malmö
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In the big city regions in Sweden, with their growing populations, the local newspapers have a large number of municipalities to cover and do not have the same space for every municipality as in local newspapers in other parts of Sweden. Previous studies have shown that many municipalities located within commuting distance from the big cities are covered by local newspapers and public service media as well as hyperlocal media, such as free weeklies and local news sites. LÄS MER
3. Ekonomistyrning och etablering inom detaljhandeln : En fallstudie på XXL sport och vildmark AB
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Detaljhandeln kännetecknas av dynamiska och svårförutsägbara förutsättningar, vilket medför att styrning av butikers lönsamhet samt etablering av nya butiker är två vitala aspekter för detaljhandelsföretag. XXL sport och vildmark har lyckats bli störst i Norden inom branschen, sportvaruhandeln, från det att företaget startades i Norge, 2001. LÄS MER
4. Ett bollplank för identiteten : En kvalitativ studie om hur företag inom sporthandelsbranschen utformar sin varumärkesidentitet med hjälp av sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : ABSTRACT Research question • How does companies form their brand identity using social media? Purpose The purpose of this study is to examine and analyze social media’s influence on the brand identity within the sport trade industry, to be able to explain and create an understanding how social media is used to form the identity. Method The study is of a qualitative research method and has a deductive approach with inductive elements. LÄS MER