Sökning: "Sprida information på internet"

Visar resultat 11 - 15 av 73 uppsatser innehållade orden Sprida information på internet.

  1. 11. Vem ska jag tro på? : En netnografisk studie över synen på vaccin i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Victor Åström; [2018]
    Nyckelord :Expertsystem; tillit; vaccin; risksamhället; sociala medier;

    Sammanfattning : Under hösten 2009 vaccinerades mer än fem miljoner svenskar med vaccinet Pandemrix för att skyddas mot svininfluensan som då spreds som en löpeld. Tyvärr uppdagades det senare att vaccinet ökade risken för att utveckla den neurologiska sjukdomen narkolepsi, sjukdomsbilden innebär symptom som påtaglig sömnighet eller upplevelsen av att musklerna är kraftlösa. LÄS MER

  2. 12. Lojalitet på Instagram : Vilka faktorer påverkar lojaliteten hos ett företags instagramföljare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Nilsson; Oscar Lind; [2018]
    Nyckelord :Loyalty; Customer Relationship Management CRM ; Social Media; Instagram; Lojalitet; Relationsmarknadsföring; Sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Today’s competition among companies has increased due to the development of the Internet. Customer loyalty is crucial for companies in today’s market. It is important to create a customer base, which will result in a positive effect on profit and sustainability. Social media, such as Instagram, has an impact on customers today. LÄS MER

  3. 13. Digital delaktighet : En kvalitativ fallstudie om identitet, nyhetsdelande och sociala interaktioner hos läsare av digitala dagstidningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jenny Lindström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tidningsbranschen är inne i en intensiv förändringsperiod där papperstidningarna fasas ut och de digitala lösningarna ökar. De stora mediehusen har tagit upp kampen om de digitala prenumeranterna för att klara sig ekonomiskt när intäkterna från annonserna sviker. LÄS MER

  4. 14. Arbetsgivarens skadeståndsansvar vid nätkränkningar i tjänst : – En undersökning om vem som bär det skadeståndsrättsliga ansvaret för kränkningar på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Amina Prelic; Hanna Glad; [2018]
    Nyckelord :nätkränkning; principalansvar; kränkning; sociala medier; olaga integritetsintrång; kränkning;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier är ett växande fenomen. Det finns idag möjlighet att ständigt varauppkopplad och uppdaterad inom allt som sker runt om i världen. Allt från direktsändanyhetsuppdateringar till de mest banala vardagsbilder florerar och fyller våra smarta telefoneroch datorer. LÄS MER

  5. 15. Ett begränsat internet? - Om internetleverantörers ansvar vid tredje mans upphovsrättsintrång

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Marcus Anstrin; [2018]
    Nyckelord :immaterialrätt; internetleverantörer; upphovsrättsintrång; internet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att utreda internetleverantörers ansvar vid tredje mans upphovsrättsintrång då internetleverantörer tillhandahåller internetuppkoppling till sådant intrång. Uppsatsen har också klargjort vilka upphovsrättsintrång som kan aktualisera internetleverantörers ansvar, samt vilka åtgärder företagen kan tvingas vidta för att förhindra förevarande intrång. LÄS MER