Sökning: "Staff Behavior"
Visar resultat 1 - 5 av 320 uppsatser innehållade orden Staff Behavior.
1. ”Flertalet av mina elever tar till knogarna som första handling vid en konflikt” : En kvalitativ undersökning om lärares arbete med brottsförebyggande insatser
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka lärares arbete med brottsförebyggande insatser i skolan. Genom att utforska och analysera hur lärare uppfattar och implementerar dessa insatser, syftar studien till att ge en djupare förståelse för rollen och effekten av lärarnas bidrag till brottsförebyggande åtgärder. LÄS MER
2. Hur kan arbetsterapeuter skapa en mer tillgänglig lärmiljö för elever med autism i grundskolan?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Background: The learning environment in elementary school is not adjusted for students with autism, putting high demands on abilities generally affected in autism spectrum disorder. Previous research focuses on students’ behavior and sensory-based interventions but there are few studies on how to make the learning environment accessible for students with autism. LÄS MER
3. Frihet, trygghet och beroende - En kvalitativ intervjustudie om unga smartphoneanvändare
Master-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : This qualitative study aims to investigate the meaning of the smartphone for young people as well as the way young people experience their parents and the staff at schools relating to them using their smartphones. It also investigates young peoples thoughts about restrictions made by their parents and the staff at school and if or in what ways the restrictions may affect the relationship between adults and young people. LÄS MER
4. ”Materialet är inte låst, det kan användas på många olika sätt” : Barns handlingsutrymme i inomhusmiljön på förskolan – ur förskolepersonals perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Inomhusmiljön på förskolan är avgörande för barns lek, lärande och utveckling. Miljön påverkar hur individer interagerar med andra och bjuder in till olika typer av beteenden. Samtidigt blir barn sällan delaktiga och inkluderade i utformningen av miljön, utan miljön speglar i stället de vuxnas förväntningar och mål. LÄS MER
5. Faktorer som skapar bristande följsamhet till basal hygien : Sjuksköterskans upplevelse
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Trots att det finns evidens för de hygienrutiner som praktiseras på svenska sjukhus brister det i följsamhet till dessa rutiner. Detta leder bland annat till höga kostnader, lidande hos patienter och är en bidragande orsak till utveckling och utbredning av mikroorganismer med antibiotikaresistens. LÄS MER