Sökning: "Stridssystem"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Stridssystem.

  1. 1. Design och utvärdering av stridssystem med fokus på meningsfulla val

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Björn Sundström; [2010]
    Nyckelord :stridssystem; speldesign; rollspel; meningsfulla val; Dungeons and Dragons; Dark Heresy;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att designa och utvärdera ett stridssystem för ett rollspel, som skall ha en högre grad av meningsfulla val än de två kommersiella rollspel som utvärderas tillsammans med det egenutvecklade stridssystemet. För att få en högre grad av meningsfulla val så designas stridssystemet efter två teorier: triangulära val och multiple-dice systems. LÄS MER

  2. 2. Levande Strid : Ett visuellt förnyande animationssystem

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Tobias Ljungström; [2009]
    Nyckelord :Stridssystem; Designdokument; Animationer; Animering; Animationsprinciper; Actionspel; Rollspel; Maya; Disney;

    Sammanfattning : Detta är en reflekterande uppsats som behandlar utvecklingen av stridssystemet ”Levande Strid” samt processen att utveckla en animerad film som illustrerar systemet. Målet med verket har varit att genom animationer skapa en varierad visuell upplevelse i striderna i action- och rollspel. LÄS MER

  3. 3. Animationsarbete till spelet Colosseum: Code of Hammurabi : en studie i hur man skapar animationer till ett spel utifrån dess kontext och spelsystem utan att kunna testa dessa i en prototyp.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Niklas Åkerblad; [2007]
    Nyckelord :Analys; animation;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar det animationsarbete som jag gått igenom för att försöka skapa så trovärdiga och dynamiska animationer som möjligt till spelet Colosseum: Code of Hammurabi och dess nya omarbetade stridssystem. Jag har utgått från ett relativt sparsmakat designdokument som i princip bara förklarar kortfattat hur spelmekaniken ska fungera på en grundläggande nivå samt en animationslista på animationer som ska finnas i spelet. LÄS MER

  4. 4. Colosseum, en ny form av strid : En personlig erfarenhet i ett stridssystems utveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Fredrik Larsson; [2007]
    Nyckelord :designdokument; stridssystem;

    Sammanfattning : Denna reflexiva rapport är menad att guida läsaren genom mitt arbete som designer under designmomentet: utveckling av stridssystem till spelet Colosseum. Texten är skriven på dagboksform för att ge en inblick i mina framgångar och motgångar i utvecklingen. LÄS MER