Sökning: "Sustainable Shopping"

Visar resultat 1 - 5 av 164 uppsatser innehållade orden Sustainable Shopping.

  1. 1. JAKTEN PÅ HÅLLBARHET. En semiotisk bildanalys av svenska modeföretags innehåll och kommunikation på Instagram under Black Week

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Natalie Hedberg; Moa Lidö Mannervik; [2024-03-06]
    Nyckelord :Black Friday; Black Week; CSR; Greenwashing; Hållbarhetskommunikation; Instagram; Konsumtion; Semiotik;

    Sammanfattning : This undergraduate thesis employed a qualitative content analysis that includes a semiotic approach, incorporating both denotation and connotation, to examine advertising campaigns on Instagram from three Swedish fashion companies during Black Week. The Swedish fashion companies that were examined are Haglöfs, Gina Tricot and Kappahl. LÄS MER

  2. 2. When second time’s a charm - Exploring consumers’ temporal experiences within second-hand fashion shopping

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Stenmark; Klaudia Urda; [2023-07-03]
    Nyckelord :sustainable consumption; second-hand fashion shopping; shopping-as-practice; temporal experience; customer experience; circular practice;

    Sammanfattning : Second-hand fashion has emerged as a more sustainable way of shopping, promoting the circular economy while offering unique styles for a cheaper price. Although consumers generally express a willingness to adopt a more sustainable fashion consumption, this is not mirrored in their actual engagement in second-hand fashion shopping. LÄS MER

  3. 3. Biblioteksgatan utan bilar. Preferenser och förväntade effekter av trafiklugnande åtgärder i Mölnlycke

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Joel Otterloo Kuronen; [2023-06-28]
    Nyckelord :”trafiklugnande åtgärder”; ”bilfri zon”; ”bilfria zoners effekter på handel”; ”preferenser kring trafiklugnande åtgärder”; ”hållbar mobilitet”;

    Sammanfattning : With the threat from global warming, we must change our way of life, to avoid a planetary catastrophe. One of the biggest polluters is the way we transport ourselves and therefor one of the most important ways to work against global warming is through changing to a more sustainable transportation: from cars to walking, cyckling and commuting. LÄS MER

  4. 4. “The Effects of Sensory Marketing in Physical Second-Hand Stores” : A qualitative study of how applying sensory marketing in a physical second-hand store can influence consumers to choose more sustainable options while shopping for apparel.  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Kajsa Carlsson; Carina Klingestam Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Second-hand; Sustainability; Sensory Marketing; Physical Stores; Purchase Decisions; Customer Experience; Fast Fashion;

    Sammanfattning : The emergence of online stores specializing in fast fashion apparel has presented a significant challenge to brick-and-mortar stores and has had detrimental consequences for the environment. Consequently, it is essential for physical stores to stay informed about emerging trends in physical store design. LÄS MER

  5. 5. Transportfattigdomens betydelse för god hälsa : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Linn Andréasson; Moa Olsson; [2023]
    Nyckelord :Transport poverty; transport accessibility; equal health; transport obstacles and transport opportunity; Transportfattigdom; transporttillgänglighet; jämlik hälsa; transporthinder och transportmöjlighet;

    Sammanfattning : Introduktion: Transportfattigdom innebär begränsningar för individer i deras förmåga och möjlighet att resa, exempelvis genom resor till och från arbete, skola, livsmedelsinköp och fritidsresor. Transportfattigdom kan förvärra livskvaliteten för utsatta grupper i samhället, särskilt under perioder av ekonomisk nedgång (Trafikanalys, 2018). LÄS MER