Sökning: "Sverig"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Sverig.
1. Slutet eller inte slutet för yttrandefriheten
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Ett kommunalråd sa följande till en medarbetare på frågan om hur det ligger till med Whistleblowerfunktionen i Malmö stad: ”Whistleblowerfunktion? Det behövs inte, finns en e-postadress och den är till mig, det räcker!” Yttrandefriheten som demokratisk rättighet har gamla anor i Sverig. I modern tid har den införlivats aktivt bland de anställda i den offentliga sektorn. LÄS MER
2. Diskutera tills de lärt sig – om lärares syn på värdegrundsarbete och främlingsfientlighet
C-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningI denna studie undersöks hur ett antal gymnasielärare i samhällskunskap ser på och säger sig bedrivavärdegrundsarbete, framförallt med fokus på främlingsfientlighet. Utgångspunkten för detta fokus är den potentiellakonflikten mellan uppdraget att förankra värdegrunden hos eleverna, och samtidigt med demokratiska medel skapastarka självständiga elever. LÄS MER
3. We co-operate to build a partnership. En jämförande uppsats om samverkan mellan förskollärare och föräldrar i Australien och i Sverige
C-uppsats,Sammanfattning : SyfteSyftet med denna studie är att undersöka hur australiensiska förskollärare arbetar i förskolan med att samverka medbarns föräldrar. Det är även att få en djupare förståelse för likheter och skillnader mellan deras syn på samverkan ochden syn som råder i Sverige. LÄS MER
4. Marknadsföringsrätt : En deskriptiv studie av regleringen kring TV-reklam i Sverige och Italien
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Title: Law of Marketing – A Descriptive Study of Marketing in Sweden and Italy with focal point on TV-commercials (Marknadsföringsrätt – En deskriptiv studie av marknadsföring I Sverig och Italien med inriktning på TV-reklam) Number of pages: 34 Author: Astrid Lidman Tutor: Göran Svensson Course: Media and Communication C Period: Fall -09 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose/Aim: My goal with this study is to see the differences and similarities that can be found in the Swedish and Italian Law of Marketing. I want to compare the results to see how our different laws are still able to reach the same results concerning the protecting of our public from bad advertisement. LÄS MER