Sökning: "Täckning"
Visar resultat 26 - 30 av 258 uppsatser innehållade ordet Täckning.
26. 3D Printed Modulated Geodesic Lens Antenna With Even Coverage in the Far-Field
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The development of 5G and 6G entails new demandson antennas. This includes fast and reliable connections to a largenumber of devices. A wider area of coverage, and thus moreantennas are also expected, which is problematic for the expensiveantennas used today. To meet those demands, a geodesic lensantenna has been proposed. LÄS MER
27. EN TWEET BORT FRÅN MINSKAD INFORMATIONSASYMMETRI? : En kvantitativ studie om Twitter och dess finansiella påverkan på svenska SME:s
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Företags finansiella offentliggöranden når ofta endast ett begränsat antal investerare, vilket resulterar i ökad informationsasymmetri och som ett resultat lägre aktielikviditet. Detta är särskilt framträdande för företag som är mindre till storleken, eftersom dessa företag tenderar att få mindre täckning av traditionella kanaler såsom pressnyheter och analytiker. LÄS MER
28. Modularity, Scalability, Reusability, Configurability, and Interoperability of ASIC/FPGA Verification IP
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The complexity of chip design has been exponentially rising, resulting in increased complexity and costs in chip verification. This rise in complexity results in increased time to market and increases risks of chip in fabrication, that can be catastrophic and result in major losses. LÄS MER
29. Simulation of Radio Propagation Path in Indoor Environment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Several propagation channel models are designed to verify signal behavior in specific environments for future 5G cellular networks. Hence, with the massive development and demand of indoor wireless systems, a suitable design prior to deployment is required for energy and cost-efficient implementations. LÄS MER
30. Exploring the parameter space of Q-learning for faster convergence using Snake
Kandidat-uppsats, KTH/DatavetenskapSammanfattning : In this paper we explore the field of reinforcement learning which has proven to be successful at solving problems of random nature. Such problems can be video games, for example the classical game of Snake. LÄS MER