Sökning: "THE CASE OF THE COMPLAINTS CUSTOMER"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden THE CASE OF THE COMPLAINTS CUSTOMER.
1. Fallstudie om hantering av transportrelaterade kvalitetsbrister : En fallstudie på ett möbeltillverkande företag
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Företag X är en organisation som värderar kvalitet högt. Detta företag tillverkar möbler med sin utgångspunkt i Sverige. Inom svensk industri uppskattas kvalitetsbristkostnader stå för 10–30 % av omsättningen. LÄS MER
2. Spårbarhetsanalys på serieproduktion : En studie om spårbarhetspåverkan inom serieproduktion
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : En produktion utan spårbarhet leder till sekundära problem och mer arbete vid reklamationer från flera olika kunder där samma komponent är felande eller inte uppnår uppsatta kravspecifikationerna, det finns en nytta med att veta i vilka fler slutprodukter fler komponenter från samma batch sitter. Då kan de bytas ut eller servicepaket kan skickas ut till kund innan det uppstår komplikationer för kunden. LÄS MER
3. RFID-implementation i processindustrin : En möjlig väg till spårbarhet och kunskap
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Kartongbruket AB has a supplier of bale pulp which is transitioning to an RFID marking of its bales. Due to this, new perspectives are requested on an RFID implementation regarding the handling of bales. This study focuses on the inbound logistics process and the pulp bale handling process. LÄS MER
4. Optimering orderplock i ett mindre företag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknikSammanfattning : Arbetet utfördes på Mirro AB som är ett mindre företag som tillverkar skjutdörrslösningar i sin tillverkning i Hillerstorp, Småland. Inom företaget finns två varumärken, Mirro och Pelly System. LÄS MER
5. Förbättring av kundnöjdhet efterkvalitetsbrister : Skapandet av ett nytt reklamationssystem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : This bachelor thesis has been conducted at Atlas Copco Industrial Techniques AB inStockholm. Atlas Copco AB is a corporate group with businesses and customers inover 180 countries. Within the business area industrial technique an extensiveimplementation of a new system for customer complaints and requests will belaunched in 2018. LÄS MER