Sökning: "The Marketing Mix"

Visar resultat 21 - 25 av 379 uppsatser innehållade orden The Marketing Mix.

  1. 21. Ubox : Automatic sunscreendispenser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Jenny Dahl; Lisa Stavhagen; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the purpose of reducing the growing disease of skin cancer, the idea of ​​an automated sunscreen dispenser called Ubox arose. The sun's UV radiation damages human cells, which can thus begin to divide uncontrollably and give rise to skin cancer. LÄS MER

  2. 22. Vad vore svensk innebandy utan SM-finalerna? : En studie av SM-finalerna i innebandy som event

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Oskar Olsén; Robin Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Floorball; Event; Marketing; Customer value; Audience; Atmosphere; Innebandy; Event; Marknadsföring; Kundvärde; Publik; Atmosfär;

    Sammanfattning : Intresset till att studera SM-finalerna på dam- och herrsidan i innebandy växte då båda skribenterna har besökt finalerna sedan innan. I år var det dags att välkomna tillbaka publiken igen efter tre år.  Forskningens syfte var att undersöka iscensättningen av SM-finalerna i innebandy 2022 som event. LÄS MER

  3. 23. Individual sponsorship implementation and its managerial motivations : A collective case study of the managerial motivations behind the implementation of individual sponsorship in Swedish outdoor recreation sports

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Olle Lagerqvist; Daniel Carlsson; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; sport sponsorship; individual sponsorship; leveraging; congruence; sponsorship-linked marketing;

    Sammanfattning : Background: In recent years, sponsorship has become an important and heavily implemented marketing communications tool, and the significance of sponsorship is especially seen within the context of sports. Despite the heavy implementation of sponsorship, both in a team context and on an individual level, existing sponsorship literature has been strongly focused on sponsorship in a team context, thus neglecting the individual aspect of sponsorship. LÄS MER

  4. 24. Marknadsföring av gårdsbutiker : en fallstudie om strategier och innehåll

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlotte Alicia Möller; Märta Wässman; [2022]
    Nyckelord :gårdsbutik; digital marknadsföring; content marketing; storytelling; marknadsmixen; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Intresset för svensk- och närodlad mat har under senare år ökat vilket resulterat i att allt fler lantbrukare öppnar gårdsbutiker. Konkurrensen på marknaden har bidragit till att lantbrukare använder sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till konsumenterna och utmärka sig från konkurrenter. LÄS MER

  5. 25. Vad påverkar föräldrars köpintentioner online? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner online vid köp av babyprodukter.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ellinor Albinsson; Emilia Engström; Natasha Alvaro; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date:   2022-06-02  Level:   Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University, 15cr  Authors:  Albinsson Ellinor (98/06/27)  Alvaro Natasha  (99/09/24) Engström Emilia  (98/06/20)  Supervisor:  Mostaghel Rana  Title:  What affects parents’ online purchase intentions?  Research question: What factors influence consumers’ purchase intentions online when buying baby products?  Purpose: The purpose of this thesis is to examine consumers' purchase intentions online when buying baby products. Also, what underlying factors underlie consumers' online buying intentions. LÄS MER