Sökning: "Till Daniel"
Visar resultat 41 - 45 av 3038 uppsatser innehållade orden Till Daniel.
41. En säkerhetisering av brottslighet i Sverige?
Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Considering the increased focus on law and order and crime in Sweden, the purpose of this thesis is to examine the political rhetoric on crime since 2002 on the Swedish parties the Moderate Party, the Social Democratic Party, and the Sweden Democrats. This is done through an analysis with the theory of securitization developed by Buzan, Wæver and de Wilde. LÄS MER
42. Near-Real Time Forest Fire Monitoring System From an UAV
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to implement a payload system on a drone to help fire towers in near-realtime survey forests for wildfires. The payload system should be able to communicate with a groundstation through a mobile network and the survey should be tagged with relevant metadata. LÄS MER
43. Nysseffekten hos icke-professionella investerare
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka om icke-professionella investerare med lite eller ingen utbildning inom ekonomi påverkas av en nysseffekt. För att testa detta utvecklas två rapporter gällande ett fiktivt bolag vars enda skillnad utgörs av ordningen informationen presenteras i. LÄS MER
44. Hur påverkar kognitiv belastning inlärning i animerat material?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I denna studie analyserades påverkan av kognitiv belastning på studenters inlärningsförmågor. Fyra deltagare fick se två animationer och sedan besvara frågor om innehållet i animationerna. Därefter intervjuades deltagarna. Resultatet av studien indikerar att kognitiv belastning inte påverkar inlärningen hos studenter till en högre grad. LÄS MER
45. Lärares upplevelse av elevers attityder till läsning och undervisningsstrategier - En fenomenologisk studie utifrån undervisning i ämnet svenska årskurs 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Studiens syfte är att undersöka hur ett antal lärare uppfattar elevers attityd till läsning och vilka undervisningsstrategier lärarna i ämnet svenska för årskurserna 4-6 uppger att de använder sig av. Frågeställningarna som studien syftar till att besvara är ‘hur uppfattar lärarna elevers attityd till läsning?’ och ‘vilka undervisningsstrategier uppger lärarna att de använder sig av?’. LÄS MER