Sökning: "Tourism Motivations"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden Tourism Motivations.
1. Dark tourism : Turisters motiv att besöka platser med svåra kulturarv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This research delves into the realm of dark tourism, specifically examining four European sites with challenging cultural legacies: Auschwitz, Anne Frank's House, the Berlin Wall, and the Catacombs of Paris. Dark tourism includes visits to locations associated with themes of death, suffering, and catastrophe. LÄS MER
2. The polarized attitudes of offshore wind - The social acceptance of planned offshore wind farm Västvind among Öckerö municipality residents
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : Climate change, the energy crisis of 2022-2023, and estimations of future electricity demands have stressed the necessity for a rapid transition of the energy system. Offshore wind energy plays an important role in this transition, and is expected to expand considerably on a global level, in the EU and in Sweden. LÄS MER
3. Promotion and Protection of Human Rights in the context of Corporate Social Respnsibility by hotels in Zanzibar. : A Minor Field Study
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : This minor field study is an explorative analysis of the promotion/protection of human rights in the context of corporate social responsibility by two hotels in Zanzibar. The aim of the thesis is to analyze the motivations of the CSR practices of two hotels in Zanzibar and if the CSR practices can be used to promote/protect stakeholders human rights. LÄS MER
4. Turismupplevelser & sociala medier : En studie om sociala medier har en inverkan på unga myndigas turistupplevelser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Användningen av sociala medier har under de senaste åren ökat radikalt och allt fler människor väljer att dela med sig av bilder och upplevelser på sociala medier, där turistupplevelser har blivit allt vanligare. Att uppdatera Facebook och Instagram under en resa är vanligt idag, där vissa resenärer är motiverade till att begränsa sin teknikanvändning under en resa, medan andra har väldigt svårt att komma över teknikbehovet. LÄS MER
5. Sustainable Entrepreneurial Ecosystems in Rural Areas: : Exploring the Motivations and Decision-Making Processes of Lifestyle Entrepreneurs in Promoting Sustainability and Cooperation in Tourism
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Rural areas have experienced a decline in traditional livelihoods, leading to a decrease in population and economic challenges. However, tourism has emerged as a crucial source of income and a driving force in rural community development. LÄS MER