Sökning: "Transaktionsmarknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade ordet Transaktionsmarknadsföring.

  1. 16. "jag hör och jag glömmer, jag ser och jag kommer ihåg, jag upplever och jag förstår" : Varför använda sig av Event Marketing?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Carin Alvarsson; Hana Ilkhechoie; [2007]
    Nyckelord :Event Marketing; event; marknadsföring; Relationsmarknadsföring; Transaktionsmarknadsföring; upplevelser; marknadsföring genom evenemang; ;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för användning och tillämpning av Event Marketing. Varför företag använder sig av det samt vad eventbyråer tror är företagens motiv. Event Marketing innebär helt enkel att marknadsföra en produkt eller en tjänst genom ett evenemang. LÄS MER

  2. 17. Digital-TV : Hur digital-TV-distributörer bygger relationer med kunder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Clara Siwertz; Stefan Tägt; [2006]
    Nyckelord :marknadsföring; relationsmarknadsföring; digital-TV; CRM; involvering; kundvård; relationer;

    Sammanfattning : 1997 kom riksdagen med ett förslag om att genomföra ett teknikskifte inom Sveriges marksända TV-distribution. Teknikskiftet skulle innebära att de analoga TV-sändningarna via marknätet skulle ersättas med digitala TV-sändningar och övergången skulle därför bidra med en mängd ekonomiska och tekniska fördelar. LÄS MER

  3. 18. En företagsimage efter en krisperiod : En fallstudie av försäkringsbolaget Skandia

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Kebba Colley; Christine Hermansson; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; Skandias imagebearbetning;

    Sammanfattning : I och med att konkurrensen har ökat på marknaden har även reklamen och försök till påverkan från företagen ökat. På grund av att konsumenter överöses med massreklam, har det lett till att det har blivit svårare att övertyga konsumenterna om företagets produkter och image. LÄS MER

  4. 19. Exportmöjligheter till tyska prefabhusindustrin : Wood Westerbotten, en case-studie

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Silviculture

    Författare :Johan Strand; [2005]
    Nyckelord :ämnen; komponenter; prefabhusindustrin; Tyskland; marknadsföring; kundrelationer;

    Sammanfattning : Projekt Wood Westerbotten är ett samverkansprojekt initierat av Exportrådet. Syftet är att öka försäljningen av ämnen och komponenter för trävaruproducerande företag i norra Sverige. Tyngdpunkten har dock hittills varit Västerbotten där projektet startade. Produktområdena är bygg, trappor, fönster, dörrar, kök och möbler. LÄS MER

  5. 20. Relationsmarknadsföring inom den svenska byggvarubranschen

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Martin Olin; [2004]
    Nyckelord :lojalitetsprogram; bygghandel; byggvarubranschen; detaljhandel.; Relationsmarknadsföring; lojalitet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund Strukturen i byggvarubranschen har förändrats kraftigt under de senaste åren. En outvecklad bransch i uppsving har lockat till sig nya internationella aktörer, de ”gamla” svenska kedjorna har mobiliserat sina resurser för att dels kunna utnyttja stigande efterfrågan dels för att bemöta den ökande konkurrensen. LÄS MER