Sökning: "Transaktionsmarknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade ordet Transaktionsmarknadsföring.

  1. 6. Mäklarbranschen – en bransch i förändring? : En undersökning av internetmäklarnas framtida konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Lisa Ekman; Elin Mårtensson; [2011]
    Nyckelord :Nätmäklare; traditionell fastighetsförmedlare; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring; branschförändring;

    Sammanfattning : År 2006 startade de första nätmäklarfirmorna, än så länge har de inte nått någon större framgång. Dessa mäklare bedriver sin verksamhet enbart via internet utan att fysiskt möta sina kunder. De erbjuder kunderna ett lågt och fast pris, kunden får dock själv utföra vissa moment i förmedlingsprocessen. LÄS MER

  2. 7. Hur små företag kan uppnå lönsamhet på en konkurrensutsatt marknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hanna Hull; [2010]
    Nyckelord :små företag; konkurrens; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring;

    Sammanfattning : The interest for children´s clothing has increased in society. More and more children are born and parents are older when they have children. Education has become a natural feature in most people´s life, just as both parents often work today. The households have therefore better economy and thus greater consumption opportunities. LÄS MER

  3. 8. Konkurrensmedel inom Outdoorbranschen : En studie i hur man kan förbättra samarbetet mellan leverantörer och återförsäljare inom den svenska Outdoorbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Astrid Lans; Anders Sandberg; [2010]
    Nyckelord :Outdoor; Relations and Partnership.; Outdoor; Relationer och Samarbete.;

    Sammanfattning : Problem: Vilka samarbetsfaktorer är viktiga för små svenska Outdoorleverantörer för långsiktig överlevnad på en konkurrensutsatt marknad? Syfte: Att analysera och utvärdera olika samarbetsfaktorer mellan leverantörer och återförsäljare inom den svenska Outdoorbranschen. Teori: Involveringsteori, Transaktionsmarknadsföring, Relationsmarknadsföring, Nätverksteori, Organisationsmodellen, Den värdeskapande processen och Totalkommunikation. LÄS MER

  4. 9. Relationsmarknadsföring : En fallstudie av ett företag i hemelektronikbranschen

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Vjosa Osmani; Vlora Osmani; [2010]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring; CRM; service management; kundvärde; lojalitet; relationskvalitet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka och klarlägga relationsmarknadsföring som ett verktyg i ett företag inom hemelektronikbranschen, samt ta reda på betydelsen av CRM, service management och relationsbildningar för företaget. Vi har valt att använda oss av det kvalitativa tillvägagångssättet där intervjuer med företagets anställda har gjorts. LÄS MER

  5. 10. Utveckling eller Utbyte? : Små klädbutikers långsiktiga överlevnad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jenny Chang; Kristen Crump; [2010]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; långsiktig överlevnad; marknadsföring; utbyte; utveckling; transaktionsmarknadsföring; Service management;

    Sammanfattning : Bakgrund - I dagens globala marknad med IT-utveckling i framkant blir det allt svårare för mindre företag att överleva. Stora klädkedjor konkurrerar med stordriftsfördelning ut småklädesbutiker vilket gör det svårare för dem att överleva. För att kunna ha en chans på marknaden måste småklädesbutiker skapa värde på nya sätt. LÄS MER