Sökning: "Transaktionsmarknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade ordet Transaktionsmarknadsföring.

  1. 11. Med siktet inställt på konst : En kartläggning av konstnärers etablering på marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jannike Simonsson; Nina Björnsdotter Stenberg; [2009]
    Nyckelord :Konstnär; konstföretagare; etablering; entreprenörskap; transaktion; involvering; mervärde; nätverk; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Studiens resultat tyder på att konstnären har bäst förutsättningar till lyckad etablering genom nätverk och goda relationer med aktörer både inom- och utanför branschen. Anledningen till detta är vikten av självständigt arbete, tillsammans med beroendeförhållandet till kunden, där komplexiteten kring vad den konstnärliga produkten egentligen är, och skapandeprocessen bakom denna, utgör annorlunda förutsättningar för en transaktion. LÄS MER

  2. 12. Bloggen: ett effektivt marknadsföringsverktyg? : en studie om bloggen som IT-strategi

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Samira Mchater; Lina Bratt; [2009]
    Nyckelord :Social media; blog; relationship marketing; transaction marketing; Sociala medier; blogg; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Background: The background shows that since the consumption patterns constantly are changing and the Internet usage is growing it creates more opportunities for the companies to interact through new media. There are two ways to go for companies that intend to use social media as a marketing strategy, to be in the possession of their own information or get help from a third party. LÄS MER

  3. 13. Med publiken för kulturen? : Medverkande kulturutbyte i fallet Riksteatern

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Simon Hansson; Elias Raam; [2008]
    Nyckelord :Ekonomi; kultur; konst kultur och ekonomi; KKE; kulturekonomi; Riksteatern; kulturinstitutioner; marknadsföring; teater; scenkonst; mervärde; medverkande; service management; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Globalisering och tekniska förändringar har gjort att nya kulturuttryck har vuxit fram och möjliggjorts genom exempelvis Internet. Dessa nya uttryck präglas av interaktion och deltagande. Institutionerna har traditionellt skapat värde genom presenterande kulturförmedling. LÄS MER

  4. 14. Med överlevnad som bonus : fria teatergruppers marknadsföringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jessica Jäger; Freja Lindström; [2008]
    Nyckelord :Independent theater groups; audience; ticket revenue; attendance; bonus system; cultural policy; cultural economy; cultural management; arts management; value creation; relationship marketing; transaction marketing; long-term survival; marketing strategies; Fria teatergrupper; publik; biljettintäkter; publikantal; bonussystem; kulturpolitik; kulturekonomi; värdeskapande; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring; långsiktig överlevnad; marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Background: The theater market has matured – supply now exceeds demand. Government funds are on a decrease, replaced by other means of financing. The city of Stockholm will be introducing a bonus system that will benefit independent theater groups that succeed to increase their revenue and attendance. LÄS MER

  5. 15. Integritet och etnicitet : En undersökning om olika etniska gruppers syn på personlig integritet i samband med direktmarknadsföring

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Janne Malviluoto; Ivana Mišic; [2007]
    Nyckelord :kultur; etnicitet; relationsmarknadsföring; kroater; syrianer; iranier; personlig integritet; direktmarknadsföring; svenskar;

    Sammanfattning : Sverige har kommit att förändras i takt med att inflyttningen av folk av annan etnicitet och kulturer har ökat på senare decennier. Sverige har nuförtiden en kulturell och etnisk mångfald som är ett resultat avkrissituationer i omvärlden och där Sverige har kommit att bli ett nytt hem för många. LÄS MER