Sökning: "Freja Lindström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Freja Lindström.

  1. 1. ATT ARBETA PÅ EN KVINNOJOUR UNDERCORONAPANDEMIN -En kvalitativ studie om jourkvinnors upplevelser av arbetet med våldsutsatta kvinnor

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Freja Björk; Jonna Lindström; [2021]
    Nyckelord :Emotional labor; coping strategy; emotions; women’s shelter workers; women’s shelter; Covid-19 pandemic; Hochschild; Emotionellt arbete; hanteringsstrategi; känslor; jourkvinnor; kvinnojour; Covid-19; coronapandemin; Hochschild;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic has put Sweden in a new and challenging situation. Several of thewomen's shelters in Sweden have reported an alarming pressure as a result of increased casesof women and children in vulnerable situations. LÄS MER

  2. 2. Konsumentens väg till retur : En kvalitativ undersökning gällande en konsuments returbeteende av modevaror via e-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Lindström; Freja Kumlin; [2021]
    Nyckelord :E-handel; Retur; Returbeteende; Tillfredsställelse; Returpolicy; Mode;

    Sammanfattning : Antalet inköp och returer via e-handel har under de senaste åren ökat kraftigt. Majoriteten av de varor som inhandlas via e-handeln är modevaror där även antalet returer inom denna produktkategori är hög. Denna uppsats syftar till att studera en konsuments returbeteende av modevaror via e-handeln. LÄS MER

  3. 3. Med överlevnad som bonus : fria teatergruppers marknadsföringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jessica Jäger; Freja Lindström; [2008]
    Nyckelord :Independent theater groups; audience; ticket revenue; attendance; bonus system; cultural policy; cultural economy; cultural management; arts management; value creation; relationship marketing; transaction marketing; long-term survival; marketing strategies; Fria teatergrupper; publik; biljettintäkter; publikantal; bonussystem; kulturpolitik; kulturekonomi; värdeskapande; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring; långsiktig överlevnad; marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Background: The theater market has matured – supply now exceeds demand. Government funds are on a decrease, replaced by other means of financing. The city of Stockholm will be introducing a bonus system that will benefit independent theater groups that succeed to increase their revenue and attendance. LÄS MER