Sökning: "Upplevd Tjänstekvalitet"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden Upplevd Tjänstekvalitet.
16. Tjänstekvalitet i bostadsföretag : Hur påverkas hyresgästers toleranszoner av olika bakgrundsfaktorer?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Problemformulering Hur påverkas hyresgästers toleranszoner av olika bakgrundsfaktorer? De bakgrundsfaktorer som undersöks i denna studie är ålder, kön, utbildning, sysselsättning, hur länge hyresgästen bott hos bostadsföretaget, hur ofta hyresgäster har kontakt med hyresvärden, renoveringar samt problem med boendet. Syfte Förutom att undersöka hur olika bakgrundsfaktorer påverkar toleranszonens storlek och gränser är syftet också att ta reda på vilka dimensioner/attribut som är lämpliga för att mäta tjänstekvaliteten i bostadsföretag. LÄS MER
17. Gap i upplevd tjänstekvalitet i Skatteverkets tjänster
Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Denna uppsats verkar inom det företagsekonomiska området i allmänhet och inom marknadsföringsområdet i synnerhet. Den del inom marknadsföringen som kommer att behandlas är tjänster och tjänstekvalitet inom den offentliga sektorn och då specifikt Skatteverket. LÄS MER
18. Upplevd tjänstekvalitet av portabel självscanning - ur ett kundperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Upplevd tjänstekvalitet av portabel självscanning – ur ett kundperspektiv Seminariedatum: 2010-06-01 Kurs: Service management, 15 poäng, kandidatuppsats Författare: Emilia Assarsson, Valeria Frejlin och Envera Ledinic Handledare: Erika Andersson Cederholm och Henrik Loodin Syfte: Syftet är dels att undersöka hur portabel självscanning inom dagligvaruhandel upplevs ur ett kundperspektiv dels att studera hur samspelet mellan portabel självscanning och kund tillämpas i butiken. Det övergripande syftet är att undersöka hur tjänstemötet med teknik upplevs och tar sig uttryck på ICA Maxi. LÄS MER
19. Vad påverkar kundens uppfattning? : Förväntad och upplevd kvalitet hos kostymföretaget Drömer Selected
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vad som påverkar Drömer Selecteds kunders uppfattning av tjänstekvalitet vid köp av den erbjudna tjänsten. Undersökningen har genomförts med hjälp av tjänstekvalitetsmodellen SERVQUAL, utformad av Parasuraman et al. LÄS MER
20. Kvalitet i upplevd tjänst : - En studie i hur kvalitet i tjänsteerbjudandet Nova 100s anställda och medlemmar upplever
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka kvalitet i tjänst genom att använda en väl ansedd tjänstekvalitetsmodell som ursprungligen är gjord av Berry et al. (1988). Modellen består av fem dimensioner som tillsammans bildar den totala kvaliteten i en tjänst. LÄS MER