Sökning: "Upplevd Tjänstekvalitet"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden Upplevd Tjänstekvalitet.

  1. 11. Skapande av varaktiga relationer mellan en inköpsorganisation och leverantörer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Lina Magnusson; [2016]
    Nyckelord :fallstudie; interaktion; kommunikation; relationsmarknadsföring; semistrukturerad intervju; skogsägare; tillit; tjänstedominerande logik; upplevd tjänstekvalitet; case study; communication; forest owner; interaction; perceived service quality; relationship marketing; semi-structured interview; service dominant logic; trust;

    Sammanfattning : Den svenska skogsindustrin utgör en viktig hörnsten för landets välfärd. För att industrierna ska vara verksamma krävs tillräckliga volymer av skoglig råvara, vilket kan innebär att skogsbolagen hamnar i en beroendeställning gentemot de privata skogsägarna. LÄS MER

  2. 12. Upplevd kvalitet i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen : En kvalitativ studie som förklarar vilka kvalitetsfaktorer som är viktigast för kunderna i ett tjänsteerbjudande inom bilservicebranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Rosendahl; Malin Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På dagens tjänstemarknad råder hård konkurrens. Inom bilservicebranschen har fokus tidigare endast varit på bilen men har nu skiftat till ett mer kundinriktat fokus. Bilservicebranschen har svårt att leverera vad som utlovas och flera oberoende tester visar på fusk under bilservicen, kunderna får därmed inte vad de betalar för. LÄS MER

  3. 13. Upplevd kvalitet i kundservice : En kvalitativ undersökning på en prisfokuserad marknad

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Daniel Hjert; Lisa Wedberg; [2014]
    Nyckelord :kundservice; kundcenter; service recovery; kundupplevelse; kvalitet; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att skapa djupare förståelse för kvalitetsbegreppet i en tjänsteleverantörs kundservice. Uppsatsen utreder även hur kvalitetsbegreppet skiljer sig åt beroende på varför kunden kontaktar kundservice. På grund av tjänsters abstrakta natur blir kvalitet i dessa sammanhang svårt att definiera. LÄS MER

  4. 14. Införande av ledningssystem : ökad upplevd kvalitet för de interna processerna?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Elin Boström; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är skrivet för WSP Sverige AB och syftar till att undersöka om införande av ledningssystem på företag innebär ökad upplevd kvalitet för de interna processerna. Detta genom att försöka få svar på om upplevda kvalitetsförbättringar för interna kunder kan mätas samt om enkätundersökningar är ett bra sätt att mäta upplevda kvalitetsförbättringar för de interna kunderna. LÄS MER

  5. 15. Intern tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om upplevd tjänstekvalitet mellan bokföringsavdelningen och deras interna kunder på Folksam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Larsson Stattin; Sara Lindgren; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER