Sökning: "Upplevd Tjänstekvalitet"

Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade orden Upplevd Tjänstekvalitet.

  1. 6. Förbättrad produktivitet och upplevd tjänstekvalitet genom Self-service? - en studie inom McDonald’s

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Simon Chowdhury; Erik Nolfelt; Johan Nolfelt; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Kvalitetsstyrning som ett medel att överträffa kunders förväntningar : En kvalitativ studie om hur svenska hotell kan säkerställa kvalitet och överträffa kunders förväntningar

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Julia Sundberg; Julia Söderberg; [2017]
    Nyckelord :Service quality; quality control; Total Quality Management; Service blueprint; hotels; Tjänstekvalitet; kvalitetsstyrning; Total Quality Management; Service blueprint; hotell;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tjänsteindustrin har kommit att bli dominerande på världsmarknaden vilket bidragit till ökad konkurrens för tjänsteproducerande företag. Inom hotellindustrin visar sig detta genom nya aktörer som utmanar traditionella hotell på sätt som inte tidigare varit möjligt. LÄS MER

  3. 8. Rollspelet mellan medlem och kund

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Valdo; Pavlina Miladinov; [2016]
    Nyckelord :Ideell förening; medlem; kund; förväntningar; upplevd tjänstekvalitet; servqual; kritiska händelser.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2016. Lunds universitet, Campus Helsingborg, institutionen för Service Management. Titel: Rollspelet mellan medlem och kund - En studie om hur tjänstekvalitet upplevs i en ideell förening som säljer tjänster. LÄS MER

  4. 9. Improving Quality of Experience through Performance Optimization of Server-Client Communication

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Mattias Albinsson; Linus Andersson; [2016]
    Nyckelord :QoE; Performance Optimization; Data Partitioning; Network Communication; Upplevd Tjänstekvalitet; Prestandaoptimering; Datapartitionering; Nätverkskommunikation;

    Sammanfattning : In software engineering it is important to consider how a potential user experiences the system during usage. No software user will have a satisfying experience if they perceive the system as slow, unresponsive, unstable or hiding information. LÄS MER

  5. 10. Lojalitetsprogram inom flygbranschen : En kvantitativ studie i hur upplevda fördelar av ett flygbolags lojalitetsprogram och resefrekvens förhåller sig till tjänstekvalitet.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :John Skarin; Philippe Massart; [2016]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Flygbranschen är i ständig förändring och vår värld kan tyckas bli allt mindre då möjligheterna att resa ökar. Konkurrensen mellan flygbolag ökar, där de traditionella flygbolagen utmanas av lågprisalternativ. LÄS MER