Sökning: "Upplevd Tjänstekvalitet"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden Upplevd Tjänstekvalitet.

  1. 21. Begagnatköparens besök i bilhall : − En studie om kundupplevd tjänstekvalitet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Johan Aktermo; Jonatan Andersson; [2009]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; Kundnöjdhet; Servicekvalitet;

    Sammanfattning : Titel: Besökarens besök i bilhall – En studie om kundupplevdtjänstekvalitet Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka kundupplevdtjänstekvalitet vid besök i bilhall. Informationen skall i ett senareskede kunna användas för att höja kvaliteten av kunders besök hosden auktoriserade bilhandeln. LÄS MER

  2. 22. Ur bankkundens synvinkel : – vad skiljer i uppfattningen av bankerna mellan de kunder som bytt bank och de som inte bytt bank.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Felix von Bahr; Mikael Lundgren; [2008]
    Nyckelord :Bank; banker; bankbyten; tjänstekvalitet; relationsband; byteshinder.;

    Sammanfattning : Bankmarknaden i Sverige har genomgått stora förändringar under de senaste åren. En rad nya aktörer har etablerat sig på bankmarknaden och till följd av detta så har konkurrensen ökat. LÄS MER

  3. 23. SERVQUAL : ett lämpligt mätinstrument av upplevd tjänstekvalitet inom reseindustrin?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Susanna Henriksson; Charlotte Fränneby; [2008]
    Nyckelord :Service quality; Involvement; SERVQUAL; Travel industry; Travel agency; Apollo; Tjänstekvalitet; Involvering; SERVQUAL; Reseindustrin; Researrangörer; Apollo;

    Sammanfattning : The travel agencies exist on a market that is distinguished by increasing competition. A majority of the travel agencies offer different services that all satisfie the same customer need. However, one major difference in the market aspect is the service quality, this making it an important mean of competition. LÄS MER

  4. 24. Kan man bli frisk via nätet? -En fallstudie om digitalisering av människonära tjänster

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Erik Schenström; Fredrik Svensson; Maria Råstam; [2008]
    Nyckelord :människonära tjänster; upplevd tjänstekvalitet; experience network; digitalisering; värdeskapande; experience personalization; match- and mismatch; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: I denna uppsats har vi valt att behandla den människonära tjänsten. Det som utgör dessa mellanmänskliga interaktioner är dess krav på starkt kommunikativa signaler, som skall tydas och anpassas mellan den som ger tjänsten och den som tar emot den. Idag kan man köpa denna form av tjänst via Internet. LÄS MER

  5. 25. SEB - en vinnare i konkurrensen?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Sjöstrand Larsson; Johan Jernryd; Henrik Nordvall; Filip Båvenholm; [2007]
    Nyckelord :Konkurrensfördelar; Strategier; Bank; SEB; Nischbank; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi redogjort för den nya konkurrenssituationen på bankmarknaden, som bl.a. uppstått till följd av tydlig avreglering, globaliseringen och teknologiska utvecklingen. Vi har i uppsatsen funnit att denna utveckling inte bara skall betraktas som något tillfälligt utan snarare som början på en ny epok. LÄS MER